Central- och Sydamerika i vinter!

Av Emmsang
6 aug. 2015 22:06
Visningar: 50
Hej!
Sommaren 2015 lämnar mycket att önska och för min del i alla fall kittlar det ordentligt i resnerven!! Jag har inte kommit särkilt långt i planeringen alls egentligen så det optimala vore om vi tillsammans kunde planera resan och saker att uppleva/göra. Tiden passar för mig bäst iafl efter nyåret, eventuellt i kombination med påsk (lite röda dagar är ju alltid bra!), men rätt öppen för förslag där med. Som person är jag inte så planerande, väldigt spontan, omtänksam och glad! Ser fram emot att kunna åka ett mindre gäng med hyfsat likasinnade personer ute efter många nya upplevelser, sol/bad och lite party.

Velat åka till central- och Sydamerika länge, så varför inte lära känna nytt härligt folk samtidigt?! Hör av er om det låter intressant!

Emma
9 aug. 2015 22:54
Tjabbaa! jag är sugen på att dra, lite var som faktiskt.. Något/några specifika länder du vill åka till? :D
Av Emmsang
11 aug. 2015 21:49
Grymt! Har som sagt inte kommit särskilt långt alls i planeringen, och är väldigt flexibel! men sugen på iallafall costa rica, Panama och kanske via Colombia och Venezuela till Trinidad och Tobago - hade även vart sjukt häftigt med dominikanska republiken.. Ja, du hör ju - vill typ se allt!
Har du funderat något kring länder/platser/upplevelser osv? :D
11 aug. 2015 23:18
Skulle med kunna tänka mig liknande platser! är öppen för allt i stort sätt! haha. Vill se, lära mig om kulturen, klättra, hoppa, (om ja vågar) göra saker som man aldrig glömmer. Är väldigt spontan och inte den som säger nej. Festa med sköna människor är något som är på topp!
12 aug. 2015 19:22
Hejhej! Jag hade tänkt att dra ner till Centralamerika med start 25 januari! Häng på vetja :)
Av Emmsang
16 aug. 2015 14:36
Härligt! Låter som att vi har samma inställning!!😄 när kan du tänka dig att åka, och hur länge kan du vara borta? ☺️

Hej Sandwish!
Grymt!! Vart reser du? 😄
16 aug. 2015 16:21
Jag hade tänkt börja i Mexico och sen dra ner till Honduras och ta dykcert! Efter det har jag inte planerat mer än att vara borta till 15e mars :)
17 aug. 2015 07:28
Hej!
Vi är ett par stycken här ifrån reseguiden som också har samma planer att åka till centralamerika någon gång i december/januari.Och länderna som du skrev att du vill besöka stämmer in bra med oss, du kan ju kolla igenom mina inlägg så ser du:)
Så ifall ni vill ha med 2-3 mer personer så är det bara att skriva.

Emil
Av Emmsang
17 aug. 2015 21:40
Tja Emil!
Vad kul att du/ni har samma tankar! Tror att jag lyckades skriva i din diskussion/grupp också iallafall, meeeen jag är inte så haj på den här sajten än! 😁😄
Av Emmsang
17 aug. 2015 21:47
Åh! Vad kul med dykcert! Det låter ju absolut som att våra resor går att kombinera också 😄
18 aug. 2015 08:03
Det tror jag absolut! Mina planer är rätt så flexibla :)
18 aug. 2015 13:54
Hejsan. Kul med folk som också vill resa :D

Ingen som har planer på att workaway något?

Kör en liten kort presentation om mig själv.
Sofie, 25 år, bor i Göteborg. Älskar att resa, utforska, dyka och dricka en öl eller två ;)

Just nu är jag i kontakt med ett ställe på Cozumel. De behöver hjälp med sin restaurang och bar, och i utbyte får man gratis boende och ett mål mat om dagen. Perfekt om man vill dryga ut reskassa lite :)

Sugen? :)
Av Emmsang
23 aug. 2015 20:09
Hej! Tycker vi syr ihop en fb-grupp om detta, så kan vi snacka mer!?

Jag heter iafl Emma Grönberg, om det finns typ en miljon Emma Grönbergs så är jag 26 (känns som 20 😄) och stationerad uppe i Luleå!

Fan vad kul detta ska bli!! 😄