Budapest

22 jan. 2007 12:06
Visningar: 421
hej på er alla
jag och min sambo tänker åka till budapest i maj och skulle vilja få lite information om denna stad
t.ex om var man kan äta billigt vilka ställen som bör se etc.etc

mvh/lilian o willy
Av Kiarom
22 jan. 2007 12:53
Hej!

Jag och min sambo hade en långweekend i Budapest i oktober och jag kan varmt rekomendera er att åka dig.
Kolla gärna in vår hemsida www.hososs.se och klicka dig in på vår resesida och läs om Budapest.

Anders
Av Ziesta
12 feb. 2007 23:26
Hej,
Jag var i Budapest i juni förra året. Kan rekommendera:
- Saluhallen, med både souvenirer, matvaror, billiga lunchställen m.m.
- "Labyrinten" - minns inte exakt vad det hette men låg på höjden ovanför Budapest vid slottet. Underjordiska gångar med både konst, fontän med rödvin m.m.
Hoppas ni får skoj :-)
Av Sanook
12 feb. 2007 23:35
Ni måste såklart testa ngt. av de alla termalbaden - Szecsenyi t.ex.
Av Szinem
19 mars 2007 23:05
Hej

Du måste absolut äta på Fatal tror jag det heter. Ligger på Pest sidan. Det är en liten gränd om man kommer från
Elisabeth bron till höger. Det är första gränden till höger. Ner i en källare. Man får mycket mat. Är inte så dyrt.

Skall du äta äkta Ungersk mat för en billig peng skall du äta på det lilla caféet som ligger vid Hösök tere ända nere vid
ån där man åker skridsko på vintern. Sist jag var där höll man på att renovera men vi gick in ändå. Tänkte ta en kopp
kaffe men det blev mat istället. Det ångrar vi inte. Pörkölt med tarhonya. Mycket gott.
Ha en trevlig semester. Ni åker rätt tid.
9 apr. 2007 16:01
Du bör besöka Saluhallen, Hotel Gellert med termalbad, Cafe gerbeaud som har ett enormt ubud av bakverk, Citadelet, undvik restauranger med vita dukar, de är dyra och har inte den bästa maten heller, gå in på någon Bistro i utkanten av Buda-sidan och ta in en mustig Gulash med en pava fylligt Egri.