Bubblig i magen av läsk på flyget

Av Smulan7
9 feb. 2012 10:50
Visningar: 1113
Hej!
Jag har hört att man blir bubblig i magen av att dricka läsk på flyget. Pratade med en bekant som flög förra året och fick rådet av flygvärdinnan att inte dricka läsken p.g.a. att man blev lätt bubblig i magen. Hon tänkte att det nog inte kunde vara så farligt och drack, även hennes ena son gjorde det och de blev jätte bubbliga. Släppte efter någon dag tror jag det var.

Är det någon annan som har upplevt detta?

Jag har flugit några gånger både långa och korta sträckor men aldrig råkat ut för det.
9 feb. 2012 17:55
Varför skulle man bli mer bubblig i magen i luften än på marken? :S
Av Sugus
9 feb. 2012 18:33
Aldrig hört talas om!
Om de blev bubbliga i magen har det förmodligen inget med läsken att göra.
11 feb. 2012 02:13
Dom hade nog bytt ut pepsin mot Purex.
Av Daytona
11 feb. 2012 09:06
Faktiskt så kan magen påverkas av långflygningar, men inte på grund av läsken utan av att man sitter stilla så länge. Min kompis, en fd flygvärdinna bekräftade detta. Är man då kanske känslig eller dricker mycket med kolsyra i, så visst blir man gasig. Men det beror mer på att man sitter stilla länge och att gaserna samlas i tarmen. ;o)) Samma sak händer dock om man sitter stilla hemma i soffan i 8-10 h och dricker kolsyrad dryck. Kan det vara så att dina vänner åt något olämpligt kanske? För att det skulle sitta i flera dagar låter lite otroligt.