Bokar ni oxå solstolar?

Av Anjou
15 maj 2008 17:07
Visningar: 1427
Detta är något som vi alla säkerligen är rätt irriterade över, eller hur? Man kommer ned med förhoppning att kanske hitta en ledig solstol och ta några timmar vid poolen, men ICKE! så långt ögat når ligger det handukar med inga människor på/omkring/runt. Det kan gå en hel dag och ägaren till handuken kommer trallandes på sena eftermiddagen efter att ha legat på stranden :-( Detta är något som genom åren verkligen irriterat mig! NUMER gör jag såhär...äter min frukost..går sedan till poolen och väntar.....ett braaaa tag....ser jag att "ingen" kommer tar jag resolut bort handdukarna från de bokade solstolarna och lägger mig och familjen själv där. INGEN gång har någon kommit och ifrågasatt detta, tror mer att folket skäms.
Jag kollade en gång hur folk gör,, en del går på kvällen innan och lägger dit sina handukar, och jag försökte vara tiiiidig en gång, gick upp vid fyratiden för att kolla läget. FUKKT! Det är efter detta jag resolut tar bort handukar när ingen är där.

Det var lite gnäll från mig. Ha det bra alla
Av Sisso
15 maj 2008 18:12
Jag har bokat en solstol en gång.

Detta gjorde jag mest för att jävlas med ett 20-tal engelsmän. Jag bodde på ett hotell på Teneriffa där samtliga solstorlar var staplade på varandra under natten och dessutom fastkedjade i varandra. Klockan 06:30 varje morgon togs kedjan bort. Redan strax efter 0600 stod engelsmänne och väntade på att lägga beslag på stolarna. En morgon vaknade jag vid 06. Gick ner till poolen och gav mig in i fight med engelsmännen för att få den bästa platsen vid poolen - gissa om jag lyckades! :) Dock var det inte värt besväret att gå upp så tidigt för en solstol - spenderade resten av veckan vid havet.

En annan mycket störande sak som jag fick erfara på en strand på Sicilien var ett bokningssystem av solstolar vid havet. Där spelade det ingen roll hur tidigt som jag gick till stranden eftersom folk redan bokat solstoalrna dagen innan!!! Varför denna stress på semestern??!??!
Jag föredrar lugnet och sovmornar....
15 maj 2008 18:24
JAG HATAR HATAR alla männsikor som gör det. herregud även fast jag tycker att jag är uppe tidigt kanske vid 9-10..då är det alltid smockfullt. jag ska fan lägga ut handdukar på ALLA stolar på kvällen innan så ingen jävel får ligga vid poolen. nu gick jag igång ordentligt. för jag blir tokig på sånt här larv!
15 maj 2008 19:45
SKippar solstolarna, för tråkigt att sitta där ändå enligt mitt tycke... Iofs inte ofta jag bor på hotell med pool.

Mvh

Daniel
Av Sisso
15 maj 2008 20:36
Citat Karrokarro: jag ska fan lägga ut handdukar på ALLA stolar på kvällen innan så ingen jävel får ligga vid poolen. nu gick jag igång ordentligt. för jag blir tokig på sånt här larv!

Det skulle vara så KUL!!! Jävlas med alla vid poolområdet...blockera varenda säng..haha :)

Jag håller tummarna för att du någon gång ska lyckas med detta uppdrag!
Av Nickeb
15 maj 2008 20:52
Läste om en tjej och hennes väninna som tog med sig två brassestolar från sverige och därmed slapp alla problem, dom sålde dessa dyyyyrt innan dom åkte hem. vill minnas att det var två äldre damer från England som köpte dom för 20 eur styck.
Smart tycker jag.
Problemet blir väl att få med dom på flyget, men kan kanske vara värt att checka på som extra bagage (alt. ha en väska som sväljer dessa).
Av Zapalot
15 maj 2008 21:53
...okej..visst kan det vara en anledning till irritation...men själv lägger jag ner energi på att bara vara och att uppleva!...vem vill se ett annat land från det perspektivet?.låt dom som vill boka solstolarna!
...jag har en alldeles egen solstol hemma som jag får ha ifred!
15 maj 2008 23:01
En gång, när vi bodde i Puerto de la Cruz på Tenerife, hade vi ett fint hotell med solaltan på taket. En morgon, gick min man upp på taket och lade våra handdukar på varsin solstol. Så åt vi frukost. Det tog inte så lång tid. När vi kom upp hade en engelsman kastat handdukarna vid sidan och lagt sig på "våra" stolar. B. sa ingenting, men en tysk, kallade honom för feigling, när han inte gjorde nåt åt det hela. B. tyckte ju att det inte var nån idé att bråka. Vi fick solat ändå.
Av Lucas2-
15 maj 2008 23:11
Prova ett hotell, med ordningsregler för poolen , som förbjuder handduksmarkering nästa gång. Finns det inte sådana regler där du bor kan du givetvis som gäst, hos hotelledningen framföra dina synpunkter på ofoget.
Av Mpc
15 maj 2008 23:57
Citerat från lucas2:
Prova ett hotell, med ordningsregler för poolen , som förbjuder handduksmarkering nästa gång. Finns det inte sådana regler där du bor kan du givetvis som gäst, hos hotelledningen framföra dina synpunkter på ofoget.
jag håller med dig har bot på ett sådant Hotel i Tunisien samt ett på kanariholmarna i Tunisien var det en tyska som la ut sina handdukar efter henne kom polsköataren o tog bort dom o det funka hur bra som hälst
Av Peter62
16 maj 2008 00:18
Det är ett lumpet sätt , ta för sig alla solstolar för sig själv , Lika" Irri" blir jag när jag är på ett cafe t.ex s å ser man folk som står långt bak i kön .
Skicka fram nån och lägga sin jacka på stolarna för att få en bra plats,UTAN att tänka på dem som just betalat sitt fika och letar en plats som just var ledig,blev precis upptagen??

Sånt blir jag väldigt irriterad på

Mvh Peter
16 maj 2008 19:09
det tråkiga är att en del ställen jag bott på där det finns pool så har det faktiskt funnits skyltar om att man inte får reservera solstolar. men tro fan att alla gör det iallafall!

Till sisso:
haha ja jag ska göra det någon gång innan jag dör! jag håller med varför stressa så mycket man är väll på semester för att kunna koppla av!!

/ en till som älskar sovmornar
16 maj 2008 19:35
Brukar slänga alla handukar i poolen när man kommer hem på nattkvisten..
Av Candy
16 maj 2008 20:03
Haha. Roligt att se vad folk går i gång på. Jag är faktiskt en riktig "sinnatagg" men jag upplever inte detta som något problem. Förra sommaren var jag och 2 av sönerna på Cosmopolitan Blue i Marmaris och jag frågade faktiskt på kvällen när vi kom hur man gör för att följa regelboken. Och där var det minsann " No mercy" Tjejen (svensk trevlig tjej) gick med mig och visade mig hotellets 2 poolar och plockade bort varända handduk som låg där. Och hon berättade att dom gjorde ¨å flera ggr varje kväll/natt. Och jag var aldrig vid poolen före 10.00, men hittade alltid 3 solstolar. Så vill ni bevara humöret åk dit! Annars är det ett bra tips att köpa uppblåsbara madrasser som man kan ha hela semesterperioden, och sedan lämna kvar när man åker. Alltid funkat för mig/oss. Önskar alla en trevlig sommar med och utan solsäng:-)
17 maj 2008 12:10
Farsans olare Roland bodde på ett hotell med en massa tyskar och där var i praktiken en tysk solstolssführer (no pun intended, Führer betyder helt enkelt ledare på tyska) och alla fick anpassa sig för han delade ut platserna (han var även den som markerade stolar mitt i natten). Rolan kollade när han brukade gå upp och en morgon gick han upp 30 minuter tidigare och la beslag på alla solstolar. När tysken kom ned till poolen och såg att någon annan tagit över ledarrollen så väntade han snällt - visserligen först i kön - på att bli tilldelad stolar. Konstigt... Har aldrig fattat det?
17 maj 2008 13:26
Nog borde de ha stolar till alla gästerna, så slapp man markera stolar. Men värst på att markera stolar är nog tyskarna och de blir galna om man tar bort deras handukar och lägger sig där. På vissa ställen tar personalen bort handukarna om man ej kommit inom 15 minuter och då vågar de flesta inte säga så mycket utom tyskarna som alltid måste ha rätten på sin sida.
17 maj 2008 13:58
Vi var i Albufeira, Portugal för några år sedan.
En morgon innan frukost såg vi ut genom fönster mot poolområdet att "vaktis" vattnade blommor. När han kom fram till poolområdet kom dj... över honom. Han blåste av ALLA reserverade badhanddukar från solstolarna. Ganska kul när xxxxx kom ner och fann sina blöta badlakan uppsamlade i en hög.
Dessa gäster hade inget för att klaga eftersom det klart och tydligt fanns info i receptionen att man inte fick reservera.
Tror nog att dessa resenärer visste detta men som vanligt struntade i detta.
Kul händelse.
Ingemar
Av Jojes
17 maj 2008 21:57
Nej aldrig att jag skulle boka solstolar med hjälp av min handduk. Jag HATAR folk som gör det. På hotellet på Zakynthos var det Tjecker som gjorde det varje kväll. Åh, vad förbannad man blir. Tänkte slänga deras handdukar i poolen. Men jag var för feg. Ska försöka ta mod till mej och göra det på Karpathos i sommar om det finns solstolspaxare där.
18 maj 2008 09:46
Givet att plocka bort handdukar eller flytta runt lite så eventuell familj får lite huvudbry på morgonen. Men å andra sidan, jag har aldrig upplevt detta själv. Åker oftast till lite mindre kända öar och platser, kan ju vara ett tips.