Boende på Koh Lanta

24 juni 2012 22:20
Visningar: 1238
Vi söker efter boende på Klong Ning stranden, har tittat på Clean Beach Resort är det någon som bott där nyligen?
Är även tacksam för tips på boende på Long Beach stranden.
Vi har tänkt att ta en tur till Koh Ngai, har läst att det kan vara problem att bada vid lågvatten.
Stämmer detta?
Tacksam för alla tips.
25 juni 2012 17:45
Tack för tipset!
Ska titta på denna sidan.
Av Sandrap
1 juli 2012 08:01
Vi har bott på Nakara Long Beach i tre år i rad i standard bungalows. Perfekt läge mitt på Long Beach. Resrouten börjar bli lite sliten men poolområdet är bra samt frukosten. Kan varmt rekommendera detta ställe. Kolla även på Lanta casurina. Det ser också väldigt fint ut. Har dock aldrig bott där själv. Lycka till
1 juli 2012 09:52
Citerat från svensken:
Vi söker efter boende på Klong Ning stranden, har tittat på Clean Beach Resort är det någon som bott där nyligen?
Är även tacksam för tips på boende på Long Beach stranden.
Vi har tänkt att ta en tur till Koh Ngai, har läst att det kan vara problem att bada vid lågvatten.
Stämmer detta?
Tacksam för alla tips.
När det gäller Koh Ngai är det badskor som gäller när det är ebb. Dock är det helt ok i den södra delen av stranden.
Seastone
9 juli 2012 21:47
Tack för tipsen, blir nog en tur till Koh Ngai med badskor i packningen!
Har kikat lite på hotellen som ni tipsade om, ser ut att vara bra.
15 juli 2012 16:19
Tack, det lutar åt att vi bokar några dagar på Klong Ning stranden och några dagar på Long Beach.
Samt ett par dagar på Koh Ngai.
15 juli 2012 17:02
Jag och min mamma bodde där första gången för 6 vintrar sedan och mamma och hennes man har återkommit varje år sen dess.

Vi åker dit i 3 veckor i januari :)

Bra hotell! :)
15 juli 2012 18:12
Va roligt!
Har precis lagt in en bokning på detta hotellet,.
Tack för att du svarade!
Av Beppis
28 juli 2012 08:55
Har bott 2 år i rad på Nice Beach Resort på Klong Nin. Ligger på rätt sida av vägen nära havet, har pool, billigt boende samt mycket bra mat (både thai och indiskt). Ska dit igen över nyår.
När det gäller Long Beach har jag inte bott där utan endast vandrat efter stranden. Vill man ha en egen strand kan jag rekommendera Relax Bay Resort just söder om Long Beach, bott där 2 gånger. Har aldrig sett en strandförsäljare där...
31 juli 2012 22:53
Hej!
Tittade på detta hotellet, men valde Clean Beach .
Men det såg ut att vara ett bra alternativ , skall ta en tur och kolla in hotellet när vi kommer ner.
Tack för tipset!