Boende för familj på koh lanta: barn i egna sängar

Av Sannss
27 maj 2013 14:58
Visningar: 2595
Hej,

Vi planerar en tre veckors semester på Kohlanta nästa Jul/nyår.

Det verkar vara lite svårt att hitta boende med våra krav och det tar tid att kontakta alla hotellanläggningar så jag chansar att jag kan få lite tips här:

Våra barn är 11 och 7 år. Vi vill inte dela säng med barnen, men det är ok om dom sover tillsammans så länge sängen är större än en 90:s.

Vi vill bo vid strand, ha tillgång till pool. Behöver ej vara lyxigt men inte för enkelt heller, en medelmåttsfamilj är vi helt enkelt!

Tacksam för tips!
27 maj 2013 15:34
Hej!
Lanta Miami på Klong Nin Beach har family Bungalows med två queen size sängar. Vi bodde tre vuxna och två små barn i en sån, så det borde funka för er. Tror det finns 4 stk poolside bungalows som är så stora och två med strandutsikt.
Mvh J
Av Sannss
27 maj 2013 16:00
Ok, tack för tips, hur är klong nin stranden? Är det avsides eller finsn det gott om resturanger, hur är stranden jämfört med klong daoo?
27 maj 2013 16:41
Klong Nin är inte lika långgrunt som Klong Dao, lugnare och vackrare, tycker jag ;) Det finns ett flertal restauranger om man promenerar längs stranden. Inte mycket till shopping, men det finns en del längre ner på stranden. Det går fint att ta sig till Saladan eller andra stränder med TukTuk el Songthaew. :)
30 maj 2013 13:20
Vi letade precis efter era kriterier när vi sökte boende på Koh Lanta.
Vi åker även vi över jul/nyår 2013-2014 och har bokat på Slow Down lanta som är ett familjeägt svenskt ställe precis vid Klong Dao stranden. Där kommer vi stanna en vecka.
www.slowdownlanta.se

Sedan drar vi vidare till Klong Nin stranden och bokat in oss 8 nätter på Andalay Boutique resort.

http://www.booking.com/hotel/th/andalay-boutique-resort.sv.html?aid=339530;label=633_sd-property_1_FYR;sid=0669f5b866a329b5ed8ae98d8d2c9d3f;dcid=1

Ser helt fantastiskt ut. Vi bokade in oss i en beach svit. Även detta ett litet hotell då vi är klara med de stora komplexen med hundratals boende. Ligger precis vid stranden.
30 maj 2013 13:21
Glömde skriva att våra barn är 8/11 år och således har vi sett till att få extrasängar till dom båda.
Av Sannss
5 juni 2013 14:51
Tack, det blev southern lanta för oss! Men túsen tack för tips!