Bo i patong eller karon beatch

4 aug. 2009 22:39
Visningar: 1483
hej vi är 2 familjer som ska åka till thailand.vi har en dotter på mer än 1 år,den andra fam har en på ett halvår.
vi har aldrig varit i thailand,men de andra paret har varit där endel fat när de inte hade barn.de vill gärna bo i patong
jag har inte hört att de ska vara så bra att bo där med barn,mycket trafik och mer livat.och föredrar då karon.vi ska bo en v ihop i krabi oxå.men är jag lite löjlig som tycker så att karon är bättre för en barnfamilj??
Av Mpc
4 aug. 2009 23:12
karon beatch skulle bli mitt första val
Av Sagapou
5 aug. 2009 07:10
Hej du.Jag skulle nog välja Karon, Kata eller Surin om jag reste med barn. Patong är väldigt livligt,mycket trafik och nöjen./S
Av Klara2
5 aug. 2009 08:52
Hej!
Vi åker till Kata beach den 23 september och ska vara iväg i 2 veckor. Jag har hört, att där är väldigt barnvänligt och stranden är långgrund. Hotellet, som vi ska bo på heter Centara Kata Beach. Det är en 4-stjärnig blue staranläggning, som har Bamse och superkids. Det är ju egentligen inriktat främst för barnfamiljen, även om medelålders par, som vi är också åker dit. Fritidsresor har den anläggningen.

Irene
Av Mal
5 aug. 2009 09:00
Du är inte löjlig, du är klok tycker jag ;-)
5 aug. 2009 20:54
Citerat från klara2:
Hej!
Vi åker till Kata beach den 23 september och ska vara iväg i 2 veckor. Jag har hört, att där är väldigt barnvänligt och stranden är långgrund. Hotellet, som vi ska bo på heter Centara Kata Beach. Det är en 4-stjärnig blue staranläggning, som har Bamse och superkids. Det är ju egentligen inriktat främst för barnfamiljen, även om medelålders par, som vi är också åker dit. Fritidsresor har den anläggningen.

Irene
Håller med om att KATA är en bra barn och familj strand... KARON funkar det med men där ligger vägen ganska nära stranden!
Av Chilli
5 aug. 2009 21:06
Hej, Kata stranden är MYCKET bättre till barnfamiljer, små vågor o lång grunt (karon= mkt större vågor o djupare) och Katastranden ligger knappt 5min från Karon. Säger ni Katabeach till taxin kommer ni till norra delen av stranden som är kanon för barn, nära till mat o toa.

Mvh Chilli