Billigt flyg

20 okt. 2017 20:23
Visningar: 167
Hej,

Har alltid funderat över hur man hittar de där superbilliga flygbiljetterna. Har sökt på olika sätt men lyckas aldrig hitta några riktigt billiga flygbiljetter. Tex så sägs det ofta att resor till Asien är väldigt prisvärda under vår sommar. Några tips, någon? :-)

// Tina
20 okt. 2017 20:32 (redigerad)
När det är kampanjer. Anmäl dig till flygbolagens nyhetsbrev.
Lågprisbolagen har låga priser då biljetterna släpps.
26 okt. 2017 17:33
Tack för tipset! Ska kolla upp det!
Av Lotta29
27 okt. 2017 16:02
Vi brukar börja kolla ca 6 månader innan om vi ska på en långresa, och är så letar vi i privatmode på datorn annars går priserna upp. Vi har hittat hyfsat billiga flygresor då, sist betalade vi 3500kr till Los Angeles, inköpt i december och vi åkte i juni.
Av Desires
31 okt. 2017 16:14 (redigerad)
Min erfarenhet är att reguljärflyg (särskilt långresor) brukar vara billigast att boka lång tid i förväg (minst 6 månader tycker jag)! Jag börjar alltid med att kolla på sökmotorer som t ex Skyscanner, Flygstolen, Reseguiden, mfl - och när jag hittat bra priser där, går jag även in och kollar på själva flygbolaget sida. OFTAST har jag hittat billigaste flyg via sökmotorerna, men ibland är det faktiskt billigast att boka via flygbolagets hemsida! Men bäst att kolla båda!
Här har jag skrivit ned många tips på HUR man hittar billigaste resorna! http://www.desires.se/#post105
3 nov. 2017 17:59
Tusen tack för tips och idéer !