Bilder på fötter!?

23 jan. 2009 13:56
Visningar: 4019
Jag bara undrar, varför lägger folk in bilder på sina fötter som oftast förstör vackra vyer? Vad är det för fint med fötter?
Nu menar jag inte den roliga bilden från Elibur och Cooköarna, för DEN är ju lite speciell MEN andra bilder av fötter här och var.
Mvh Eva
23 jan. 2009 15:17 (redigerad)
Jag är född med en extremt kraftig pes excavatus och är predisponerad för plantarfasciepati, men har hittills klarat mig bra. Har dock en påtaglig hallux valgus och en viss osteoporos. Mycket intressanta fötter således, för ortopedmottagningen vill säga. Där må de gärna fotograferas. Däremot skulle de aldrig få läggas ut i RG. Du har absolut rätt, Indianturbo. Vad är det för fint med fötter? Andras menar jag.
Av Elgona
23 jan. 2009 15:56
Citerat från farbror_frej:
Jag är född med en extremt kraftig pes excavatus och är predisponerad för plantarfasciepati, men har hittills klarat mig bra. Har dock en påtaglig hallux valgus och en viss osteoporos. Mycket intressanta fötter således, för ortopedmottagningen vill säga. Där må de gärna fotograferas. Däremot skulle de aldrig få läggas ut i RG. Du har absolut rätt, Indianturbo. Vad är det för fint med fötter? Andras menar jag.
vem trot du är intresserad av att höra om Dina fötter??

annars är det speciellt med fötter,,det är ju med hjälp av dessa vi kan ta oss fram i vårt resande
.Man ska vara glad åt FÖTTER,,!!!!!!!!!!
23 jan. 2009 16:03 (redigerad)
Citerat från elgona:
vem trot du är intresserad av att höra om Dina fötter??

annars är det speciellt med fötter,,det är ju med hjälp av dessa vi kan ta oss fram i vårt resande
.Man ska vara glad åt FÖTTER,,!!!!!!!!!!
Hej Elgona! Man måste väl ändå tro att folk är intresserade av andras fötter, annars skulle man väl inte lägga ut dem på bild i RG. Och då vill jag beskriva ett par verkligen vackra och spännande fötter. För att ge en rättvisande bild bör kanske tilläggas, att jag lever inte på särskilt stor fot. Åh Elgona, jag är så extremt glad åt mina fötter, mina absolut käraste kroppsdelar som tar mig runt på mina upptäcktsfärder i världen.
Av Homeros
23 jan. 2009 18:41
Citerat från farbror_frej:
Jag är född med en extremt kraftig pes excavatus och är predisponerad för plantarfasciepati, men har hittills klarat mig bra. Har dock en påtaglig hallux valgus och en viss osteoporos.
Var det meningen att någon skulle förstå det här?
23 jan. 2009 19:00
Citerat från homeros:
Citerat från farbror_frej:
Jag är född med en extremt kraftig pes excavatus och är predisponerad för plantarfasciepati, men har hittills klarat mig bra. Har dock en påtaglig hallux valgus och en viss osteoporos.
Var det meningen att någon skulle förstå det här?
Nej, det kallas humor, torr humor, och jag vet, det platsar inte på RG med typ dumma blondier-humor. Sorry, Homeros.
Av Elgona
23 jan. 2009 21:42
Citerat från farbror_frej:
Citerat från homeros:
Citerat från farbror_frej:
Jag är född med en extremt kraftig pes excavatus och är predisponerad för plantarfasciepati, men har hittills klarat mig bra. Har dock en påtaglig hallux valgus och en viss osteoporos.
Var det meningen att någon skulle förstå det här?
Nej, det kallas humor, torr humor, och jag vet, det platsar inte på RG med typ dumma blondier-humor. Sorry, Home
Av Elgona
23 jan. 2009 21:50
vad menar du fabror frey??dumma blondiner,,är du medlem här endast för att ha dumma komentarer,o diskriminera?
dessutom så var det ju så att du blockerade mej genast då du blivit medlem,av vad anlednibg som bara du vet..
du beter dej mkt premetivt,,kom istället med ngra bra resetipps o bilder o var glad..
Av Elgona
23 jan. 2009 21:56
Citerat från farbror_frej:
Citerat från homeros:
Citerat från farbror_frej:
Jag är född med en extremt kraftig pes excavatus och är predisponerad för plantarfasciepati, men har hittills klarat mig bra. Har dock en påtaglig hallux valgus och en viss osteoporos.
Var det meningen att någon skulle förstå det här?
Nej, det kallas humor, torr humor, och jag vet, det platsar inte på RG med typ dumma blondier-humor. Sorry, Homeros.
den här diskussionen handlar ju om fötter,inte vad du tycker tycker om blondiner...............
23 jan. 2009 21:56
Citerat från elgona:
vad menar du fabror frey??dumma blondiner,,är du medlem här endast för att ha dumma komentarer,o diskriminera?
dessutom så var det ju så att du blockerade mej genast då du blivit medlem,av vad anlednibg som bara du vet..
du beter dej mkt premetivt,,kom istället med ngra bra resetipps o bilder o var glad..
http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/resevitsar-7553

"Kul" vitsar? Inte särskilt tycker jag, en träig gubbe med torr humor. Men jag svarade Homeros på en fråga. Fick jag inte det?
Av Elgona
23 jan. 2009 21:59
Citerat från farbror_frej:
Citerat från elgona:
vad menar du fabror frey??dumma blondiner,,är du medlem här endast för att ha dumma komentarer,o diskriminera?
dessutom så var det ju så att du blockerade mej genast då du blivit medlem,av vad anlednibg som bara du vet..
du beter dej mkt premetivt,,kom istället med ngra bra resetipps o bilder o var glad..
http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/resevitsar-7553

"Kul" vitsar? Inte särskilt tycker jag, en träig gubbe med torr humor.
men de här e en resesida,,hitta ett annat forum för torra vitsar.............
Av Mjorumm
23 jan. 2009 22:01
Jag lägger mig inte i denna diskussion,mer än att vi har olika sätt att se vad som är vackert
Fötter är för somliga något som kanske påminner dem om något vackert
Att tycka olika är inte fel,men jag förstår inte påhoppen
Jag har inga jättetjusiga bilder eller häftiga resor att förtälja er om,men jag trivs ändå
på grund av min kontakt med så goa trevliga människor

Vi har väl alla en plats här och jag är så glad att få se era bilder från resor som jag drömmer om

Önskar Er alla ett synnerligen fint resår

Värme till alla Christina
Av Elgona
23 jan. 2009 22:06
Citerat från mjorumm:
Jag lägger mig inte i denna diskussion,mer än att vi har olika sätt att se vad som är vackert
Fötter är för somliga något som kanske påminner dem om något vackert
Att tycka olika är inte fel,men jag förstår inte påhoppen
Jag har inga jättetjusiga bilder eller häftiga resor att förtälja er om,men jag trivs ändå
på grund av min kontakt med så goa trevliga människor

Vi har väl alla en plats här och jag är så glad att få se era bilder från resor som jag drömmer om

Önskar Er alla ett synnerligen fint resår

Värme till alla Christina
sant,,alla har vi en plats här...
Av Kaa
24 jan. 2009 11:30 (redigerad)
Citerat från farbror_frej:
Citerat från homeros:
Citerat från farbror_frej:
Jag är född med en extremt kraftig pes excavatus och är predisponerad för plantarfasciepati, men har hittills klarat mig bra. Har dock en påtaglig hallux valgus och en viss osteoporos.
Var det meningen att någon skulle förstå det här?
Nej, det kallas humor, torr humor, och jag vet, det platsar inte på RG med typ dumma blondier-humor. Sorry, Homeros.
Trevligt med någon som skojar med sig själv. Tyvärr är det vanligare att roa sig på andras bekostnad. Och blondin-"humorn" i anvisad länk här på RG, inte rolig alls.
Av Kaa
24 jan. 2009 14:43
Citerat från indianturbo:
Jag bara undrar, varför lägger folk in bilder på sina fötter som oftast förstör vackra vyer? Vad är det för fint med fötter?
Nu menar jag inte den roliga bilden från Elibur och Cooköarna, för DEN är ju lite speciell MEN andra bilder av fötter här och var.
Mvh Eva
Fötter i bild uppfattar jag som ett inslag av fotografens skämtlynne. Eller har jag fel?
Av Charina
24 jan. 2009 15:19
Tittar hellre på ett par vackra, glada sommarfötter än på vilt främmande ungar. *tror jag ska lägga in lite bilder på hunden o katten*
Uppfriskande med lite torr humor på denna sida!
Mer sånt!
24 jan. 2009 17:20
Citerat från kaa:
Fötter i bild uppfattar jag som ett inslag av fotografens skämtlynne. Eller har jag fel?
Fötter är inte bevis på skämtlynne. Det är fot-odokumentartion. It stinks!
Av Kaa
24 jan. 2009 20:34
Citerat från hipopothamus:
Citerat från kaa:
Fötter i bild uppfattar jag som ett inslag av fotografens skämtlynne. Eller har jag fel?
Fötter är inte bevis på skämtlynne. Det är fot-odokumentartion. It stinks!
Jovisst luktar det skämt. Men menar du härsket?
24 jan. 2009 22:17
Citerat från kaa:
Citerat från hipopothamus:
Citerat från kaa:
Fötter i bild uppfattar jag som ett inslag av fotografens skämtlynne. Eller har jag fel?
Fötter är inte bevis på skämtlynne. Det är fot-odokumentartion. It stinks!
Jovisst luktar det skämt. Men menar du härsket?
Offörlåt å ursäkta jag ber om förlåtelse. Det var en felskrivning. Det ska vara fot-odördokumentation.
24 jan. 2009 22:55
Kul med lite skämtsamma sidor och inte bara djupt allvarliga.
Av Dazind
25 jan. 2009 00:34
det är inte bara fötter man stör sig på, jag tycker folk lägger in på tok för mycket tramsbilder här. Jag vill se resebilder, inte massa andra fula bilder.
Av Joje_66
25 jan. 2009 02:51
Citerat från dazind:
det är inte bara fötter man stör sig på, jag tycker folk lägger in på tok för mycket tramsbilder här. Jag vill se resebilder, inte massa andra fula bilder.
Folk får ju lägga upp i princip vilka bilder som helst, tycker jag inte om någons bilder fortsätter jag inte titta.
Det är väl inget att störa sig på?
Trodde detta klagande på hur och vad folk fotar var slut i samband med en viss medlems avstängning.

Skäms folk inte för det dom lägger upp så är det upp till dem, titta inte om det irriterar så mycket!
25 jan. 2009 10:15
Citerat från joje_66:
Skäms folk inte för det dom lägger upp så är det upp till dem, titta inte om det irriterar så mycket!
Men vissa har ingen skam i kroppen. Varför skulle Reseguiden skilja sig från andra delar av livet?
25 jan. 2009 10:31
Vart jag stötter, så stötter jag på mina fötter. Det sa redan Hasse och Tage i en av sina revyer. ;-)
25 jan. 2009 11:05
Detta tråd är högst intressant. Problemet är i högsta grad semantiskt. Jag tror att den stora delen av Reseguidens medlemmar har missuppfattat detta med fotografi och tror att det rör sig att avbilda främmande platser. Men nu är det inte det det rör sig om.
Så låt mig därför få förklara följande:
Ordet "FOT" behöver knappast förklaras. Det är ju ett objekt som förekommer i många varianter. Nederst på människa, i brons på badkar och i samband med äkthetsstämpel på svenska guldföremål.
"GRAFI", = är grekiska för många människor och betyder skriva, avbilda etc (se vidare som ord grafitti, grafik mm).
"O" är ett sådant där litet slarv- eller skräpord som kastas in lite är och var. Det antingen kan bland annat betyda OCH eller sättas framför irländska familjenamn som O´Maly, O´Connor etc. (Ordet kan också inkorporeras helt i familjenamnet (jfr Obama, Ohlin…). Ordet kan även utgöra en förstärkning till ett substantiv. Exempel är; ett OHERRANS LIV". (Förklaring onödig)

Så låt mig nu komma till saken:
Fot-o-grafi = fotografi, skulle då exakt betyda "en stark avbildning av benets nederlel", det vill säga foten!
Detta är något som en liten del av Reseguiden har tolkat helt rätt!
Men då det gäller "bilder" råder helt andra kriterier.
Av Aik
25 jan. 2009 13:54
hipopothamus, det du skrev va riktigt roligt
MoHaha
Av Tubbe
25 jan. 2009 14:05
Hej på er

En extremt bra och rolig förklaring tycker jag av Hipopothamus.

/ Må gott / R
Av Tubbe
25 jan. 2009 14:08
Citerat från farbror_frej:
Citerat från elgona:
vem trot du är intresserad av att höra om Dina fötter??

annars är det speciellt med fötter,,det är ju med hjälp av dessa vi kan ta oss fram i vårt resande
.Man ska vara glad åt FÖTTER,,!!!!!!!!!!
Hej Elgona! Man måste väl ändå tro att folk är intresserade av andras fötter, annars skulle man väl inte lägga ut dem på bild i RG. Och då vill jag beskriva ett par verkligen vackra och spännande fötter. För att ge en rättvisande bild bör kanske tilläggas, att jag lever inte på särskilt stor fot. Åh Elgona, jag är så extremt glad åt mina fötter, mina absolut käraste kroppsdelar som tar mig runt på mina upptäcktsfärder i världen.
Kanske så att de som lägger ut bilder på sina fötter vill visa sina fötter, det behöver inte betyda att de är inntreserade av andras fötter.
eller ?

/ R
25 jan. 2009 14:50
I andra sammanhang brukar det ju vara bra att visa framfötterna.

Gilla
Av Energi
25 jan. 2009 14:57
Kan ju vara så att man vill visa en känsla när man tar kort. Ta tex att gå barfota på en finkornig strand, hur underbart är inte det? Det kanske några vill dela med sig av genom att fotografera..
25 jan. 2009 15:09
Citerat från tubbe:
Citerat från farbror_frej:
Citerat från elgona:
vem trot du är intresserad av att höra om Dina fötter??

annars är det speciellt med fötter,,det är ju med hjälp av dessa vi kan ta oss fram i vårt resande
.Man ska vara glad åt FÖTTER,,!!!!!!!!!!
Hej Elgona! Man måste väl ändå tro att folk är intresserade av andras fötter, annars skulle man väl inte lägga ut dem på bild i RG. Och då vill jag beskriva ett par verkligen vackra och spännande fötter. För att ge en rättvisande bild bör kanske tilläggas, att jag lever inte på särskilt stor fot. Åh Elgona, jag är så extremt glad åt mina fötter, mina absolut käraste kroppsdelar som tar mig runt på mina upptäcktsfärder i världen.
Kanske så att de som lägger ut bilder på sina fötter vill visa sina fötter, det behöver inte betyda att de är inntreserade av andras fötter.
eller ?

/ R
Jag trodde att om man visar något, förutsätter man att det finns intresserade som vill titta. Av mina fötter finns bara röntgenbilder, så jag beskrev dem istället i ord för RG:s medlemmar. Och då protesterade Elgona våldsamt. Så vad gäller RG, tror jag din teori stämmer, Tubbe. Man vill gärna visa något för andra, men kan själv vara ointresserad av andras motsvarande bilder. Som jag skrev i inlägget till Indianturbo. "Vad är det för fint med fötter? Andras menar jag." Nu har min hustru förstås osedvanligt vackra fötter. Kanske någon ändå vill se dem?

Och det är som antytts ovan skillnad på ett foto och en bild.
Av Bengtar
25 jan. 2009 16:24
En skickligt gjord bild av fötter kan väl vara sevärd.
Jag minns speciellt en serie bilder av fötter, fotograferade av den skicklige fotografen Ulf Sjöstedt och publicerades omkring 1960 tror jag.
Fantastiska bilder.
Dom platsar i vilket bildsammanhang som helst.

Eller med ord; Tjadden; "Spalka kling i löven" Om mannen som inte kunde säga "L".
Povel Ramel; "Ta av dig skorna"
Åke Karlsson; "Hur långt jag än spötter så spötter jag på mina fötter". Snacka om att leva på stor fot!

Är bilden bra, så kan det ju vara sevärt vad innehållet än är.
Så visst platsar fotkortet.
Som tur är har jag inte luktdator.
Av Nickeb
25 jan. 2009 16:35
Föttter, katter, ölglas.............

Mycke ointressanta bilder blire.
25 jan. 2009 17:18
Citerat från energi:
Kan ju vara så att man vill visa en känsla när man tar kort. Ta tex att gå barfota på en finkornig strand, hur underbart är inte det? Det kanske några vill dela med sig av genom att fotografera..
Kort – och gott! Grusade förhoppningar, tycker jag.
Sandar en torr halsning
Nilson, flodhäst.
Av Elgona
25 jan. 2009 23:04
Citerat från farbror_frej:
Citerat från tubbe:
Citerat från farbror_frej:
Citerat från elgona:
vem trot du är intresserad av att höra om Dina fötter??

annars är det speciellt med fötter,,det är ju med hjälp av dessa vi kan ta oss fram i vårt resande
.Man ska vara glad åt FÖTTER,,!!!!!!!!!!
Hej Elgona! Man måste väl ändå tro att folk är intresserade av andras fötter, annars skulle man väl inte lägga ut dem på bild i RG. Och då vill jag beskriva ett par verkligen vackra och spännande fötter. För att ge en rättvisande bild bör kanske tilläggas, att jag lever inte på särskilt stor fot. Åh Elgona, jag är så extremt glad åt mina fötter, mina absolut käraste kroppsdelar som tar mig runt på mina upptäcktsfärder i världen.
Kanske så att de som lägger ut bilder på sina fötter vill visa sina fötter, det behöver inte betyda att de är inntreserade av andras fötter.
eller ?

/ R
Jag trodde att om man visar något, förutsätter man att det finns intresserade som vill titta. Av mina fötter finns bara röntgenbilder, så jag beskrev dem istället i ord för RG:s medlemmar. Och då protesterade Elgona våldsamt. Så vad gäller RG, tror jag din teori stämmer, Tubbe. Man vill gärna visa något för andra, men kan själv vara ointresserad av andras motsvarande bilder. Som jag skrev i inlägget till Indianturbo. "Vad är det för fint med fötter? Andras menar jag." Nu har min hustru förstås osedvanligt vackra fötter. Kanske någon ändå vill se dem?

Och det är som antytts ovan skillnad på ett foto och en bild.
jag regagerade inte våldsamt,men jag tyckte till gällande din beskrivningen du gav om dina fötter,o din syn på humor..
de handlade ju om foton på fötter som man laddar upp o lägger in för sin egen skull o för att andra ska se..

det finns personer som är extremt förtjusta i just små fötter..

jag kanske också läger in en fotbild...
hur som helst så hoppas jag vara på god fot med alla resglada här på RG
26 jan. 2009 06:03
Själv känner jag både en fot-fobiker och en fot-fetischist så den ene skulle älska dessa bilder och den andra hata dem.

Själv är jag ganska fot och genisk.
26 jan. 2009 09:48
Citerat från elgona:

…de handlade ju om foton på fötter som man laddar upp o lägger in för sin egen skull o för att andra ska se..
Är inte detta ett extremt exempel på egoism? Lägga upp fötter (Fot-on) för egen skull för att plåga andra!
Varför inte behålla foten i den egna skon och sedan ta fram den för eget bruk om man vill njuta?
Är det inte dags nu att sluta med denna globala fotfetischm – och tillika med denna tråd som gått för långt?

26 jan. 2009 09:54
Jag tror, att de som har lagt upp bilder på sina fötter helt enkelt inte är medvetna om, att det finns många fotbilder här. Att lägga ner tråden tycker jag vore synd. Jag har fått läsa så många roligheter här. Jag är lättroad, men inte lättfotad.
Av Reh
27 jan. 2009 19:30
Jag har inte (ännu) lagt ut några FOTografier på mina fötter, men dom är faktiskt jättefina - fötterna alltså! Så kanske att mina fina tossingar snart får vara med på en bild. Men de ska absolut inte förstöra fina vyer - jag lovar!
27 jan. 2009 20:00
Citerat från gullsing:
Jag tror, att de som har lagt upp bilder på sina fötter helt enkelt inte är medvetna om, att det finns många fotbilder här. Att lägga ner tråden tycker jag vore synd. Jag har fått läsa så många roligheter här. Jag är lättroad, men inte lättfotad.
Så? Då verkar det fotfarande finnas intresse för detta ämne!
27 jan. 2009 21:04
Citerat från nickeb:
Föttter, katter, ölglas.............

Mycke ointressanta bilder blire.
Det beror väl på vad man är intresserad av. Förhoppningsvis får man ha olika intressen och smaken är ju som baken - delad. Vissa gillar opera och andra Arvingarna, so what? En del gillar konstnärligt foto, och andra vill ha pang på rödbetan, bilder av stranden på ett visst charterresmål. Bägge bilder fyller sin funktion och har olika åskådare. Det man inte gillar slipper man titta på, vi lever i ett fritt land.
Av Nickeb
27 jan. 2009 21:45
Visst lever vi i ett fritt land, men tyvärr tror jag många inte orkar med att sitta och plöja i alla bilder som inte har någon reseanknytning såsom katter, fötter o ölglas.

Det som gör det så ointressant är just att detta är en resesajt och då borde man rimligen lägga in bilder som kan berika betraktaren i första hand, och inom den kategorin omattas knappast katter, fötter och ölglas.
Av Mpc
27 jan. 2009 23:13
Är en av dom som har foto tagna av mina fötter jag gör reklam av min resa till Båstad men att vissa upp ett par vita filttofflor men hotellet annan på skorna o vad är det för fel i det ha även några andra bilder på ben tagna på samma ställe är stolt över minna fötter o vågar visa min mott vissa andra
28 jan. 2009 13:29
Kanske förklaringen till fotografierna ligger i att fotograferna vill visa att de är på resande fot?