Bergen hösten 2012

Av Nathy
2 sep. 2012 22:35
Visningar: 770
Hej!

Jag och min kompis flyttar nu i slutet av september till Bergen, Norge. Vi båda är motiverade att jobba hårt, givetvis tjäna pengar och sedan ut och upptäcka. På vägen vill vi gärna träffa andra härliga, roliga, nyfikna, spännande och halvtokiga människor som gillar att umgås och hitta på saker :-)..

Vilka är ni?
Av Tessall
25 sep. 2012 14:14
Hej Nathy!

Jag och min kompis är två partyglada och lite smågalna tjejer som har tankar på att flytta till Norge nu i höst, och Bergen kan det mycket väl bli. Huvudorsaken är att vi vill jobba hårt och tjäna pengar då vi senare ska till Thailand och Bali. Vi håller på och söker jobb nu och letar bostad. Har ni redan fått jobb eller ska ni söka på plats? Funderar på om man ska våga åka och söka på plats, men är lite rädd för att det kan ta tid!

Hör av mig här om hur det blir så kanske vi kan ses där nere! :) Vore kul!
Av Nathy
26 sep. 2012 21:37
Vad roligt! Jag tycker verkligen att ni ska satsa på Bergen, otroligt fint här :-).. Vi kom hit igår och börjar jobba till helgen. Morgondagen ska vi ägna åt att utforska. Vi har både jobb och boende men vi fixade det innan. Svensk arbetskraft är populärt och jag tror inte att det ska vara några problem för er att få jobb. Vad har ni jobbat med i Sverige?

Jag tycker att ni bör ordna något boende innan ni kommer så ni inte står utan bostad på plats. Vi bor i ett stort hus (kollektiv) med andra som också jobbar inom vård/hälsa. Men i framtiden kanske vi tar något eget eller ihop med några trevliga :-)

Lägg gärna till mig på fb, nathalie andersson

Lycka till!
7 okt. 2012 14:27
Hej tjejer jag är väldigt intresserad av att åka till Norge och söker plats i lgh hör av er om ni vill vara 3 FB Annelie Bjorkman