Backpackresa via Kilroy

18 dec. 2017 13:53 (redigerad)
Visningar: 254
Hejsan alla resesugna människor!

Det är så att jag vill väldigt gärna ut och resa i Februari- Mars. Resan jag vill göra är en typ av "paketresa" ifrån Kilroy, deras backpack resa de kallar Classic. Jag har aldrig rest själv förut och är nervös för att göra det så jag vänder mig till dig som är lika äventyrsugen som jag är och som kan lämna Sverige i cirka en månad i februari eller mars.

Andledningen till att jag vänder mig till Kilroy är för att de är väldigt hjälpsamma med att räkna ut budget och även hjälper de en men de platser du vill åka till om du vill åka till något specifikt. Det känns som en bra nybörjarstart för att börja sina resor.

Men du vill kanske vill veta lite om mig? Jag är 22år gammal ifrån Dalarna, jag är väldigt spontan och äventyrlig. Gillar du att endast ligga stilla på en strand och sola så finner du mig utforska stranden och vattnet.

Är du sugen på att följa med skriv gärna till mig!
Av Lina901
18 dec. 2017 20:11
Hej!

Jag e också väldigt sugen på att resa i februari eller mars ca 3-4 veckor beroende på hur länge jag får ledigt. Kan tänka mig att resa med Killroy också. Jag vill inte heller resa ensam utan vill först och främst hitta en resekompis.

Vart någonstans hade du planerat att resa?

Jag är annars en trevlig 27-årig tjej från Stockholm som gillar äventyr och uppleva nya ställen i världen!

Hör gärna av dig om du vill prata mer!
18 dec. 2017 21:02
Jag kollar på 2 av Kilroys backpack resor :)
Classic
Stockholm - Bangkok // Singapore - Melbourne // Brisbane - Auckland - Fiji - Los Angeles - Stockholm

Första backpackresan
Stockholm - Dubai - Bangkok // Singapore - Colombo - Maldiverna - Dubai - Stockholm

Med kilroy så ingår det i priset flygbiljetter, sen hjälper de än att kolla upp boende och beräkna budget. Man kan även skräddarsy sen egen resa med egna destinatioer så får man en budget för det.
Av Lina901
18 dec. 2017 21:41
Okej båda resorna låter tilltalande kanske classic lite, mer också har jag redan varit i Los Angeles så man skulle ju kunna sätta ihop sina resor själv också som du säger. Sen är ju en månad inte så lång tid så man kanske kan fokusera på några färre resmål?
18 dec. 2017 21:50 (redigerad)
Ja, precis som du säger så är 1 månad inte så värst länge, kan säkert bli längre resa med det beror hur mycket jag lyckas spara ihop tills dess. Har du några platser du skulle vilja besöka så skulle jag kunna skriva till Kilroy om vilka länder vi vill besöka och vår budget så kan de ge oss förslag på hur vi kan resa och hur länge?

Jag skulle gärna åka till bejjing och se Kinesiska muren :)
Av Lina901
18 dec. 2017 22:23
Ja alltså jag hade tänk åka till ett land o sen röra mig i närheten så att det inte ska kosta så mycket med flyg överallt och speciellt om man inte har en resekompis. Jag är faktiskt ganska flexibel och det är många platser jag vill resa till, dock kanske inte Thailand då jag redan varit där. Jag skulle vilja åka till Australien, Nya Zeeland Bali, Malaysia Vietnam (Halongbay), Philippinerna ja även Kina, vore coolt att se kinesiska muren men jag kan tänka mig att satsa på bara några av dessa resmål.

Ja bra idé, vad har du för budget då? Kan du resa mer än 1 månad eller? Jag e lite begränsad vad gäller tiden beroende på hur länge och om jag får tjänstledigt.
18 dec. 2017 22:35
Jag är också väldigt sugen på Halong Bay! Har också varit i Thailand tidigare så skulle kunna skippa det också kan precis som du säger ha färre destinationer och mer upplevelser. Kanske 3-4 destinationer? Kina, Vietnamn, Singapore och Nya Zealand.

Förhoppningvis kan jag lyckas spara ihop till 35 000kr tills Mars månad det är det jag har planerat. Beroende på vad vi väljer att bo och göra så kanske det kan bli längre än 1 månad.
Av Lina901
18 dec. 2017 22:40
Ja det låter som en bra idé, minst 1 vecka per land liksom. Jag tvivlar dock lite om 35 000 kr räcker för det är ganska många flygresor mellan resmålet men det kanske inte är så dyrt som jag tror. Okej men det är bra att planera tidigt så vi kan planera ledigheten o så!
19 dec. 2017 10:58
Ja, jag har 2 vänner som har varit ut i asien och backpackat, och de hade en budget på cirka 35 000 och de var borta 2 månader. Har andra vänner och som har luffat Europa i 1 månad och de hade en budget på cirka 15 000. Har läst lite vad andra säger och standrad är att en luff kostar 15 000 per måndad.
Av Lina901
19 dec. 2017 23:05
Jo det kan stämma, jag är inte så insatt i vad saker kostar o så, är mest van o resa typ charter hehe men 15 000 kr e inte mycket!
20 dec. 2017 09:30
Nej, det är inte så jättemycket. Men det beror mycket på vilka länder man reser till och vad man ska göra där :)
Av Lina901
21 dec. 2017 23:51
Ja precis, o Asien e ju inte så dyrt.
22 dec. 2017 22:28
Nej precis :) man kan komma undan väldigt billigt där. Men skulle du vara intresserad av att följa med på en resa 7 mars till 23 april rutten är Vietnam, Thailand, Singapore, Maldiverna och Sri Lanka.
13 jan. 2018 14:01 (redigerad)
Hej! Jag har också varit i kontakt med Kilroy om en backpack resa. Dock har jag aldrig varit i Asien/Sydostasien eller backpackat innan. Jag har tyvärr inga som vill följa med mig och letar därför efter en resekompis. Jag skulle ha åkt nu i januari med en annan resekompis, men det blev aldrig av pga han kunde inte ta ledigt från jobbet. Jag har planerat att åka samma datum som du har bokat. Något som vi skulle kunna diskutera eller är det bara sällskap av tjejer som får hänga med?

//Samuel
13 jan. 2018 15:24
Hejsan!
Det blev lite ändrade planer för mig nu när datumet jag tänkte resa närmade sig och jag inte hittade någon att resa med. Så jag bestämde mig för att göra en resa till Bali i 3 veckor, boka med kilroy och planen var att resa själv då. Jag hade tänkte boka det nu på måndag. Utresedatum är 9 Mars och planen är att först göra tillsammans med Kilroy en 7 dagars surfluff och lära mig att surfa sedan är det sällen som Ubud och Lombok som är planen. Sällskap är alltid kul om du skulle vilja följa med. Tänkter mig att min stora Asien luff får bli möjligen i början av nästa vinter.
13 jan. 2018 15:32
Ok! Det låter intressant faktiskt. Vad skulle en sån resa ligga på? Har ju en budget jag måste gå efter.

//Samuel