Backpacking Mongoliet-Kina

27 feb. 2014 18:38
Visningar: 100
Har du som jag funderat länge på hur det faktiskt skulle vara att se nya och spännande delar av världen?. - Jag har kommit fram till att jag skall sluta fundera och faktiskt uppleva det IRL! Alternativen på resmål är många men jag har kommit fram till en startposition och en slutdestination som tilltalar mig. Resan tar sin början i Mongoliet för att sen till fots vandra igenom det Kinesiska landskapet. Hur lång tid det tar, vart exakt man stannar etc. är inget som går att förutspå så här innan. Men ställ in dig på att det kommer ta en stund . Så har du viktiga möten hemma som väntar är detta ingen bra idé för dig. Den som jag önskar ha med mig på denna resa, skall såsom jag ha ett stort driv och en jävlar kämparinsikt. Har du tidigare gjort en resa till fots, är van att ha tung packning och vet vad psykisk utmattning så är det ett stort plus. Dina personliga egenskaper kan vara många och breda, men om du är en glad prick och har innehar minst 40 % socialbegåvning så kommer Vi komma överens fint. Vem är då jag? Kille i sina bästa år (20 år) , har mina tankar högt och lågt. Gillar att utmana mig själv och se vad min kropp och psyke faktiskt kan klara av. Är som person trygg i min själv och kan ta hand om mig själv. Är en tänkare och en strateg. Kommer ha med ett munspel som jag har för avsikt att bli världsmästare på innan resan tar sitt slut. Värdesätter att få uppleva världen och skapa sig egna intryck/minnen som man kan ha med sig den dagen man blir gammal. Det är svårt att få fram det man söker i en text, är än mer svårt för dig som läser att skapa dig en rättvis uppfattning om vem jag är. Jag hoppas ju därför att Vi kan prata innan ett par gånger innan så det känns ok för båda . Men om du har läst ända hit, faktiskt tycker att packa väskan och komma bort låter som en spännande och inspirerande idé. Hör av dig!