Backpacka Syd/centralamerika ht-14 - vt-15

20 juli 2014 20:20
Visningar: 257
Hej alla glada backpackers där ute. Jag tänkte åka till Sydamerika i November för att sen stanna där ett par månader (3-6) och tänkte kolla om någon är sugen på att följa med? De länder jag funderat på är Bolivia,Peru,Costa Rica,Brasilien och Mexiko. Är även öppen för andra förslag och behöver inte direkt någon planerad rutt.
Jag besöker gärna allt från storstäder till landsbygd. Hänger gärna på stranden,festar och dyker samtidigt som jag kan volontärarbeta eller bo mer som ursprungsbefolkningen.
Som reskompis är jag avslappnad och väldigt positiv. Har tidigare backpackat med sällskap utan problem :) Jag är inte heller beroende av någon annan så om mitt sällskap vill göra någonting annat eller bara vara själv så går ju det utmärkt. Hör gärna av er om det låter intressant!
Av Mairee
21 juli 2014 18:33
Hej!
Jag skulle gärna hänga med!

Jag har inte rest så mycket men backpacking har alltid varit en dröm för mej. Det skulle vara väldigt roligt att få uppleva och resa med en som varit lite nånstans förut, åtminstone till en början, tills man vänjer sig :)
Jag är en 22 årig bondtös, som inte har någon skillnad om man hamnar sova på en soffa utomhus eller i samma rum som flera personer. Vill uppleva så mycket som möjligt, men behöver kanske den där första knuffen.
22 juli 2014 11:43
Vad kul att du är sugen på att resa :) Jag har tidigare rest 2 ggr i Asien (Thailand,Laos,Sri lanka,Malaysia och Borneo). Har du rest något innan? Vart är du sugen på att åka nu i vinter?
Av Mairee
22 juli 2014 21:35
Hej igen!
Jag har enbart rest i europa, Luxemburg, Tyskland, England, Danmark m.m. Men har alltid velat resa till Nord- och Syd Amerika. I Syd Argentina, Brazilien, Peru, Chile. I Nord Florida, New york, Alabama, Kalifornien och Nevada. Men är öppen för alla förslag!
Har länge tänkt på hurdan resa jag skulle vilja göra men har kommit fram till att börja någonstans och se vart de bär i väg, lite riktlinjer förståss men annars så vill jag nog bara uppleva allt!
Funderar själv på att fara nångong oktober - november och sedan komma tillbaks mars -april.
Skulle vara väldigt kul med sällskap, alla mina vänner går i skolor, jobbar eller har inte tid.
Mvh
Mari
26 juli 2014 01:17
Jag tänker lite likadant..vill inte ha någon större plan utan mer ta det som det kommer :) Är helt på att åka upp till Nordamerika (USA) också om så är fallet :)