Backpacka/resa i sommar

8 jan. 2018 19:38 (redigerad)
Visningar: 371
Jag vill verkligen ut på någon resa under sommaren (med början i maj, juni eller juli)! Några exakta resmål har jag egentligen inte men den typiska Asien-resan verkar vara något i min smak! Kanske något i stil med Thailand, Indonesien, Indien, Vietnam? Jag är öppen för förslag!

Jag tog studenten 2017 och har därefter jobbat, jobbat, jobbat. Nu vill RESA, slösa mina pengar och uppleva massor! Då alla mina vänner pluggar och har andra planer för sig så har jag börjat fundera på att hitta en eller flera likasinnade tjejer till resekompis! Jag bor utanför Stockholm (cirka 1h från både Uppsala och Stockholm) och vill lära känna personen jag ska resa med först. Se att man klickar och trivs med varandra helt enkelt!

Låter det intressant så finns jag här och på instagram: lissandersen
8 jan. 2018 20:40
Hej,

Jag är 21 år och pluggar till sjuksköterska. Har pluggat 1 år och börjar nu bli otroligt ressugen och i behov av semester! Jag har inte bestämt mig för nått, men det skulle vara skönt att resa istället för att sommarjobba. Skolan slutar i början av juni och efter det skulle jag kunna resa. Bor ca timmen från stockholm jag också.
8 jan. 2018 20:48
Det låter ju som det skulle matcha jättebra! Har du någon instagram får du jättegärna skicka en följeförfrågan där så kan vi prata mer där! :) lissandersen heter jag där
10 jan. 2018 13:39
Hej!
Är SÅ taggad på resa i sommar och är gärna iväg så länge som jag bara kan, behöver också bara några tjejer att resa med haha! Tycker att en typisk backpacker-resa verkar så himla roligt. Har ännu inte kollat så mycket på resemål, men skulle framförallt jättegärna vilja åka till Bali och upptäcka Indonesien! Hur kul att surfa, dyka, upptäcka naturen, djuren?!

Kort om mig är att jag är 20 år, bor i Örebro där jag pluggar till psykolog. Älskar att vara aktiv och skulle vilja säga att jag är ganska enkel att hänga med, haha! Kan resa när som helst, hur mycket som helst från början av juni till mitten av augusti ungefär. Hör jättegärna av dig om du vill prata mer, heter Ida Gravé på fb och idagrave på instagram :)
Medlemmen har tagit bort svaret
Medlemmen har tagit bort svaret
Medlemmen har tagit bort svaret
10 jan. 2018 19:46
Hej! Är också sjukt taggad på att resa under sommaren! :) Svårt att matcha tider osv med vänner, så hade varit sjukt kul ifall vi kan dra ihop något gäng! Är social och flexibel! hör gärna av dig om det låter intressant, elaineljungberg på instagram!
6 feb. 2018 12:24
Hej!
Är också väldigt sugen på att resa i sommar! Jag har funderat lite smått på att besöka Bali bland annat (då jag aldrig varit där) och framför allt bli bättre på att surfa! Är också väldigt sugen på Vietnam och Indonesien, är väldigt öppen för förslag på upplägg av resa. Pluggar i Uppsala just nu, och kommer kunna åka från och med juni! Hör gärna av dig om du vill prata mer, emeliegarton på instagram :)
6 mars 2018 07:10
Hejsan!

Jag är också taggad på att resa i sommar, gärna någon gång från slutet av juni till mitten av augusti. Jag kan i princip tänka mig att åka var som helst. Förra året var jag på Bali i 5 veckor vilket var hur kul som helst, så åker gärna tillbaka dit.

Jag är student i Uppsala men bor i Stockholm, så tar mig väldigt lätt mellan båda ställena eller någon annanstans. Jag är glad och positiv och älskar att träffa nya människor. Om någon är pepp får ni gärna lägga till mig på insta och höra av er där: elisabethakerblom
Diskussionen är stängd för nya svar