Backpacka jorden runt

27 juli 2017 16:51
Visningar: 242
Hannah heter jag och är 18 år, börjar mitt sista år på gymnasiet nu i höst och är självklart sjukt förväntansfull över studenten och speciellt tiden efter, då det är då jag planerar på att dra iväg. Alltså, hösten/vintern 2018.

Blev redan som ett litet barn inspirerad av mina föräldrars jorden runt resor och har så länge jag kan minnas varit helt säker på att det är vad jag också vill göra i framtiden. Jag drömmer om att upptäcka hela världen, typ haha. Ju mer jag reser, ju mer vill jag resa.

Kort sagt skulle jag säga att jag är positiv, spontan och öppen. Jag älskar att träffa nya människor, festa nätterna lååånga, träna, fotografera, äta god mat, dricka goda drinkar, steka i solen, men framförallt: dra ut på äventyr och skapa oförglömliga minnen! Under resan hoppas jag verkligen på att ta vara på tiden och upptäcka så mycket som möjligt.

Jag drömmer om en långresa på typ 6 månader, där man besöker länder som varierar lite från varandra. Ställen som Bali, Fiji, USA, Filipinerna, Nya Zeeland och framförallt Australien är jag extra nyfiken på. Dessa kan såklart ändras och påverkas, tar SÅ gärna emot förslag! Min budget ligger iallafall på 100 000 +, med tanke på att det är en lång resa.

HUR nice låter det inte att roadtripa genom USA, sippa på drinkar på någon av fijis alla öar, festa med ett nyfunnet kompisgäng på en båt, surfa i balis vågor, mata en kängru, dansa så att fötterna värkar (ena natten i klackar, andra natten barfota på en strand)???

Om du känner att vi har lite samma dröm samt skulle klicka så hör jättegärna av dig!!
28 juli 2017 11:44
Hej är intresserad av att resa adda mig gärna på facebook eller skicka mail - (Logga in för att se e-postadress) så kan vi prata mer där.

Mvh

Jakob
Av Jumme98
4 sep. 2017 22:58
Hej!

Dina planer låter väldigt intressanta måste jag säga. Själv tog jag studenten i år och håller nu på att tjäna ihop pengar inför en riktig långresa. Vill upptäcka framförallt Asien och Australien men är öppen för det mesta. Förutom de länder du nämnde är jag även sugen på Vietnam och eventuellt Thailand då jag hört väldigt gott om de länderna. Det låter som att vi vill få ut ungefär samma saker av resan med många spontanäventyr som kombineras med lugna dagar vid stranden. Både tidsperioden och längden på resan passar mig perfekt, vilket kanske är bra att tillägga. Du når mig på facebook om du är intresserad :)
https://www.facebook.com/linus.jumme