Backpacka i Centralamerika- Början på 2015

1 sep. 2014 16:23
Visningar: 372
Hej!
Är en tjej på snart 20 år som planerar att dra till Centralamerika i början på 2015. Enda problemet är att jag inte har någon att resa med.

De länder jag främst vill besöka är Nicaragua och Costa Rica, men jag är även öppen för förslag när det kommer till de andra länderna runtomkring. Vill se och uppleva så mycket som möjligt! Gillar att sola, bada och upptäcka, men även att festa och ta dagen som den kommer. Är väldigt snäll och social och har alltid nära till skratt! Är lätt att umgås med helt enkelt. Nu vill jag ut och resa och ha kul!

Tveka inte att höra av dig om du känner dig intresserad!

/Lovisa
29 okt. 2014 20:34
Hej! Jag och min tjejkompis har bokat resa till costa rica 12:e januari och har tänkt resa upp i Centralamerika under ca 3 månader. Vi har endast bokat flyg och ska boka boende för första dagarna, sen har vi tänt ta det som det kommer. Det vi hoppas på är att hitta någon/några som är sugna på att resa med oss. Vi har som sagt inte mycket planerar och är mer än öppna för förslag. Vi är först o främst inne på att ta det chill, surfa, dyka, yoga eller någon annan former av roliga aktiviteter. Vore kul om man kunde ta sällskap en stund under resan! Hur ser planerna ut för dig just nu?:)
30 okt. 2014 11:36
Hej!
Era planer låter väldigt likt mina egna! Jag har inte bokat nånting än då jag inte hittat nån att resa med ännu, men jag ska möta upp en kille imorgon som jag eventuellt ska ta sällskap med. Men annars hänger jag gärna på er ett tag! Jag har som sagt också tänkt ta det lite som det kommer, göra vad jag känner för dag för dag, men det jag vill göra är surfa, dyka, vandra i regnskog, sola, bada och chilla! De länder som jag absolut vill besöka är Costa Rica och Nicaragua (och Corn Islands som jag har hört ska vara helt otroligt vackert). Jag tänker boka flyg så fort allting har löst sig med rese-sällskap :) Du får gärna skriva till mig på facebook om du känner att det skulle va intressant att slå följe ett tag, heter Lovisa Almgren och är tjejen i röd tröja :)
2 nov. 2014 15:22
Heej där!! Går i samma tankar som er , är grymt sugen att komma iväg!! Vill till costa rica, sen är jag öppen för förslag!! tar livet med en nypa salt, gillar att uppleva så mycket som möjligt, sola och festa :) kan tidigast komma iväg till slutat av jan! Lägg gärna till mig på FB, Johanna Rindelaub så kan vi prata mer
4 nov. 2014 16:28
Har skrivit till dig på facebook Johanna :)
Av Kkajsa
9 dec. 2014 15:07
Hejsan Lovisa!
Jag är också 20 år gammal och drömmer om att leva för dagen igen och bara upptäcka nya saker. Jag har varit lite fram och tillbaka mellan Centralamerika eller Sydamerika men båda låter lika underbart för mig. Jag saknar tyvärr också resekompis då alla mina vänner har antingen börjat plugga eller är ute på annat. Jag är en lätt människa som gillar att vara spontan, träffa nya människor och ha en rolig tid på nya äventyr.
Jag tänkte mig bege mig i slutet av januari och sen var tanken att vore roligare och lättare att bestämma vidare resplaner med eventuellt resesällskap.
Låter det intressant får du gärna höra av dig, eller för den delen någon annan som är inne på samma planer!
Ha det toppen//
Kajsa
10 dec. 2014 11:00
Hej hej!

Jag åker ner till Mexico, cancun den 14 december och har planer att resa runt i centralamerika/sydamerika under minst 6 månader, jag är öppen förslag och tar gärna sällskap och tänker mig att få ut det mesta av min resa. Jag är en glad och positiv kille från Göteborg! Bara höra av sig :)
10 dec. 2014 11:00
Hej hej!

Jag åker ner till Mexico, cancun den 14 december och har planer att resa runt i centralamerika/sydamerika under minst 6 månader, jag är öppen förslag och tar gärna sällskap och tänker mig att få ut det mesta av min resa. Jag är en glad och positiv kille från Göteborg! Bara höra av sig :)
17 dec. 2014 16:33
Hej på er Kkajsa och Skogsberg1!
Jag och tre andra tjejer har bokat flyg den 12 januari till Costa Rica, om det blir aktuellt kan ni ju höra av er om ni är i trakterna så kan vi säkert mötas upp! :)