Asien (Filippinerna, Laos, Vietnam m.m.) hösten 2016

18 jan. 2016 14:39
Visningar: 31
Hej!

Till sommaren tar jag min kandidatexamen i Samhällsanalys och tänker att jag vill ut och resa mer innan jag flyttar/söker ett fast jobb osv. Jag är sugen på att åka till Asien då jag aldrig varit där förut men jag är öppen för förslag.

Jag tänker att jag vill åka i höst så jag kan jobba ihop mer pengar under sommaren. Att resa med mig skulle innebära backpacking, upptäcksfärder, äventyr men även lite fest, sol och bad såklart! hur lång resan blir beror lite på ressällskap och pengar, så det är ännu inte bestämt.

Jag är lätt att ha att göra med och är öppen för det mesta :)

Någon som funderar på att göra samma sak?

/Alexandra
7 feb. 2016 21:22
Hej Alexandra!

Det låter som mina planer med. vill också upptäcka Asien, ha äventyr och upptäcka så mycket som möjligt :)
dock är jag några år yngre än dig, har du det som ett problem? och vart kommer du ifrån? :)
skulle vara kul om du hörde av dig mera till mig

/ Jenny
Av Waasper
9 feb. 2016 00:01
Hej!,

Jag har också lite lösa planer och drömmar om Asien i höst :)
Har heller aldrig varit där, så är lite rookie på kontinenten. Kommer nog troligtvis åka ensam dit och försöka träffa andra backpackers där. Alltid skönt få sällskap iaf delar av resan när man inte varit där tidigare.

När ungefär i höst hade du tänkt åka?

/Per
9 feb. 2016 10:31
Citerat från Jjeennyy:
Hej Alexandra!

Det låter som mina planer med. vill också upptäcka Asien, ha äventyr och upptäcka så mycket som möjligt :)
dock är jag några år yngre än dig, har du det som ett problem? och vart kommer du ifrån? :)
skulle vara kul om du hörde av dig mera till mig

/ Jenny
Hej Jenny!
Vad kul att du också funderar på backpacka i Asien! Jag har inga problem alls med din ålder så länge du inte har det :) Jag är en rätt ung 26åring haha. Jag bor i Linköping, själv?
Du kan väl adda mig på facebook så kan vi prata mer där? Alexandra Troulioti
/Alexandra
9 feb. 2016 10:33
Citerat från Waasper:
Hej!,

Jag har också lite lösa planer och drömmar om Asien i höst :)
Har heller aldrig varit där, så är lite rookie på kontinenten. Kommer nog troligtvis åka ensam dit och försöka träffa andra backpackers där. Alltid skönt få sällskap iaf delar av resan när man inte varit där tidigare.

När ungefär i höst hade du tänkt åka?

/Per
Hej Per! Vad kul att höra att du också har liknande planer :)
Jag tänker också att jag åker ensam och träffar gärna så många som möjligt att hänga med och hitta på saker med längs vägen. Jag tror jag kommer börja i Thailand runt 1 September och röra mig vidare därifrån. Sen tänker jag resa i ca 3 månader.
Adda mig på facebook om du vill och är intresserad av att dra ihop något gemensamt :)
/Alexandra Troulioti