Al Raha Beach hotel + Abu Dhabi

Av Tina_m
5 nov. 2014 01:08
Visningar: 764
Någon som bott på ovanstående hotell och kan ge några rek. om det?

Tar även gärna emot och tips om vad man kan hitta på i Abu Dhabi förutom att sola och bada :-) (Vi reser utan barn.)
Hur ser prisnåverna ut vad gäller maten?
Av Bibby
5 nov. 2014 01:49
Ferrariworld är ett måste.
Det går en sån där hop on hop off bus, testa den.
Marina Mall är ok, dessutom så startar bussen där, även om man kan hoppa på den på flera ställen.
Njut av alla fina skyskrapor, promenera omkring.
Kolla in Sheikh Zayed Grand Mosque.
Emirates Palace (hotellet alltså)
Det var ingen direkt billig mat men kanske finns om man letar.
Abu Dhabi mall var jag inte på men lär vara bra, sen finns det ett nytt stort shopping centra precis granne med Ferrariworld, tror det är öppnat nu.
Det finns en utsikt i Etihad Towers och en liten i Marina mall.
Av Tina_m
5 nov. 2014 02:06
Tack så mkt för dina tips :-)
1 feb. 2015 13:33
Ni kanske redan varit där? Vi var där nu i början av Januari. Valde ni Al Raha? Vi var lite inne på det, men av olika anledningar blev det Radisson Blu på Yas Island för oss istället. Vi var nöjda.
Maten på hotellens restauranger får numera ett pålägg med nån skatt, så på priserna i menyerna tillkommer 16 %.
Vi åkte också utan barn. Vi bodde nära Ferrari World och Yas Waterworld, men gick aldrig in. Däremot promenerade vi förbi när vi gick till Yas Mall. På tisdagkvällar kan man gå, cykla och springa inne på Formel 1-banan. Det var en rätt häftig upplevelse.
Vi besökte Grand Mosque, som nog är den läckraste byggnad jag sett. Vi tog även en taxi ut till Emirates Palace och Étihad Towers. Emirates Palace är ju Abu Dhabis motsvarighet till Burj Al Arab i Dubai - hotell LYX. Jag tyckte väl inte att byggnaden var så snygg, men lite kul att ha varit där.

Jag har bloggat lite om vår tripp i Abu Dhabi. Finns lite bilder också. http://wilanu.blogg.se/2015/february/resmal-abu-dhabi.html
Av Tina_m
7 feb. 2015 16:31
Citerat från Annawinzell:
Ni kanske redan varit där? Vi var där nu i början av Januari. Valde ni Al Raha? Vi var lite inne på det, men av olika anledningar blev det Radisson Blu på Yas Island för oss istället. Vi var nöjda.
Maten på hotellens restauranger får numera ett pålägg med nån skatt, så på priserna i menyerna tillkommer 16 %.
Vi åkte också utan barn. Vi bodde nära Ferrari World och Yas Waterworld, men gick aldrig in. Däremot promenerade vi förbi när vi gick till Yas Mall. På tisdagkvällar kan man gå, cykla och springa inne på Formel 1-banan. Det var en rätt häftig upplevelse.
Vi besökte Grand Mosque, som nog är den läckraste byggnad jag sett. Vi tog även en taxi ut till Emirates Palace och Étihad Towers. Emirates Palace är ju Abu Dhabis motsvarighet till Burj Al Arab i Dubai - hotell LYX. Jag tyckte väl inte att byggnaden var så snygg, men lite kul att ha varit där.

Jag har bloggat lite om vår tripp i Abu Dhabi. Finns lite bilder också. http://wilanu.blogg.se/2015/february/resmal-abu-dhabi.html
Tack för ditt inlägg!
Jo vi har redan varit där.
Håller med om att moskén var väldigt vacker. Vågar inte ens tänka på vad den kostade att bygga...
Vi besökte aldrig Emirates Palace utan åkte till Burj al Arab istället :-)
mvh Tina