25okt-3nov Tampa Hockey,- boka innan? Långt att åka över dagen fr CC?

8 apr. 2019 10:40
Visningar: 112
Kanske konstig rubrik :-)

Vi ska bo i hus i Cape Coral 25 okt-3nov och tänker oss att åka runt till alla fina stränder runtom. Captiva , Sanibel mm
En dag vill vi se ngn sport i Tampa. Helst hockey. Boka innan?
Vad tar det att åka Till Tampa från Cape Coral?
Är det en dagsutflykt eller ska man boka in en hotellnatt där?
Samma fråga gäller Anna Maria Island. Åker man dit över dagen från Cape eller ska man ta en hotellnatt ?

Hur lång tid tar det att åka från Cape Coral till Orlando?

Tack på förhand!
8 apr. 2019 15:38 (redigerad)
Skriv in de olika ställena i Hoogle maps och väl "Vägbeskrivningar" så får du ett hyfsat hum om hur lång tid det tar.

När det gäller hockeyn hade jag absolut bokat innan för att undvika besvikelser.
8 apr. 2019 17:59
Det beror helt på hur långt ut ni bor på Cape Coral, men jag skulle räkna med 3 timmar till Tampa. Ni vet att det inte är sådär jättenära till stränderna från Cape C hoppas jag. Men det är värt bilresorna till både Captiva och Sanibel. Om det är fint väder skulle jag absolut stanna någon natt nära Anna Maria så ni får 2 hela dagar där.

Klart ni ska på Hockey när Lightnings spelar, köp i förväg skulle jag säga, ni har väl inte missat hur många matcher de vunnit nu?

Ska ni till Orlando så beror det på vad ni ska göra där, om ni ska övernatta menar jag. Ta Orlando och Tampa i samma sväng ett par nätter.
9 apr. 2019 16:05
Citerat från Dalton17:
Det beror helt på hur långt ut ni bor på Cape Coral, men jag skulle räkna med 3 timmar till Tampa. Ni vet att det inte är sådär jättenära till stränderna från Cape C hoppas jag. Men det är värt bilresorna till både Captiva och Sanibel. Om det är fint väder skulle jag absolut stanna någon natt nära Anna Maria så ni får 2 hela dagar där.

Klart ni ska på Hockey när Lightnings spelar, köp i förväg skulle jag säga, ni har väl inte missat hur många matcher de vunnit nu?

Ska ni till Orlando så beror det på vad ni ska göra där, om ni ska övernatta menar jag. Ta Orlando och Tampa i samma sväng ett par nätter.
Tack för svar. Min man är sjukt hockey intresserad (HV71) så jag tycker vi ska gå på hockey för hans skull. Tips på vart man bokar?

Jag har nog trorr att det är kortare avstånd från Cape coral till havet men nu är redan huset bokat o klart o huset är jättefint m pool precis vid kanalen. Tror det fanns kanoter mm också.

Har du tips på bra boende vid Anna Maria Island?

VÅr rutt är Miami 1 natt vid lfygplats.
Everglade över dagen när vi åker till huset i Cape Coral.
9 nätter i huset.
Upp Till Orlando där vi har 3 nätter.
Tillbaka till Miami m en natt på Miami Beach.

SÅ var det tänkt men inget är spikat mer än huset o flyget.
9 apr. 2019 16:07
Citerat från Worldofmarie:
Skriv in de olika ställena i Hoogle maps och väl "Vägbeskrivningar" så får du ett hyfsat hum om hur lång tid det tar.

När det gäller hockeyn hade jag absolut bokat innan för att undvika besvikelser.
Tack för svar! ja jag får skriva in avstånden o kolla.
9 apr. 2019 17:41
Citerat från Mariahell:
Citerat från Dalton17:
Det beror helt på hur långt ut ni bor på Cape Coral, men jag skulle räkna med 3 timmar till Tampa. Ni vet att det inte är sådär jättenära till stränderna från Cape C hoppas jag. Men det är värt bilresorna till både Captiva och Sanibel. Om det är fint väder skulle jag absolut stanna någon natt nära Anna Maria så ni får 2 hela dagar där.

Klart ni ska på Hockey när Lightnings spelar, köp i förväg skulle jag säga, ni har väl inte missat hur många matcher de vunnit nu?

Ska ni till Orlando så beror det på vad ni ska göra där, om ni ska övernatta menar jag. Ta Orlando och Tampa i samma sväng ett par nätter.
Tack för svar. Min man är sjukt hockey intresserad (HV71) så jag tycker vi ska gå på hockey för hans skull. Tips på vart man bokar?

Jag har nog trorr att det är kortare avstånd från Cape coral till havet men nu är redan huset bokat o klart o huset är jättefint m pool precis vid kanalen. Tror det fanns kanoter mm också.

Har du tips på bra boende vid Anna Maria Island?

VÅr rutt är Miami 1 natt vid lfygplats.
Everglade över dagen när vi åker till huset i Cape Coral.
9 nätter i huset.
Upp Till Orlando där vi har 3 nätter.
Tillbaka till Miami m en natt på Miami Beach.

SÅ var det tänkt men inget är spikat mer än huset o flyget.
Vi har också hyrt hus i Cape Coral och vi trivdes fantastiskt bra, trots avstånden. Ett råd är att tänka på att poolen ska vara uppvärmd, det kostar en del men är sååå värt det. Handla även på Publix eller liknande (vi gillar Publix bäst) innan ni åker ut till huset så slipper ni åka tillbaka in igen samma dag. Man vill bara in och njuta och bada då! Vad ska ni göra i Orlando? Parker?
9 apr. 2019 18:52 (redigerad)
Citerat från Mariahell:
Citerat från Dalton17:
Det beror helt på hur långt ut ni bor på Cape Coral, men jag skulle räkna med 3 timmar till Tampa. Ni vet att det inte är sådär jättenära till stränderna från Cape C hoppas jag. Men det är värt bilresorna till både Captiva och Sanibel. Om det är fint väder skulle jag absolut stanna någon natt nära Anna Maria så ni får 2 hela dagar där.

Klart ni ska på Hockey när Lightnings spelar, köp i förväg skulle jag säga, ni har väl inte missat hur många matcher de vunnit nu?

Ska ni till Orlando så beror det på vad ni ska göra där, om ni ska övernatta menar jag. Ta Orlando och Tampa i samma sväng ett par nätter.
Tack för svar. Min man är sjukt hockey intresserad (HV71) så jag tycker vi ska gå på hockey för hans skull. Tips på vart man bokar?

Jag har nog trorr att det är kortare avstånd från Cape coral till havet men nu är redan huset bokat o klart o huset är jättefint m pool precis vid kanalen. Tror det fanns kanoter mm också.

Har du tips på bra boende vid Anna Maria Island?

VÅr rutt är Miami 1 natt vid lfygplats.
Everglade över dagen när vi åker till huset i Cape Coral.
9 nätter i huset.
Upp Till Orlando där vi har 3 nätter.
Tillbaka till Miami m en natt på Miami Beach.

SÅ var det tänkt men inget är spikat mer än huset o flyget.
Hockeyn måste du absolut köpa innan. Biljetter finns på ticketmaster.com men först en bit in i höst. Schemat kommer sista veckan i Juni. Tampa spelar i Stockholm den 8/11 och den 9/11 så ni ska nog kunna pricka in någon match.
Anna Maria är en riktig hit, tycker vi men har mestadels hus att hyra på den norra delen som vi gillar bäst. Mellan Holmes och Bradenton finns en del "resorts" med halvtaskig standard. Svårt att hyra hus dock en natt.
10 apr. 2019 08:37
Citerat från Marcus_p:
Citerat från Mariahell:
Citerat från Dalton17:
Det beror helt på hur långt ut ni bor på Cape Coral, men jag skulle räkna med 3 timmar till Tampa. Ni vet att det inte är sådär jättenära till stränderna från Cape C hoppas jag. Men det är värt bilresorna till både Captiva och Sanibel. Om det är fint väder skulle jag absolut stanna någon natt nära Anna Maria så ni får 2 hela dagar där.

Klart ni ska på Hockey när Lightnings spelar, köp i förväg skulle jag säga, ni har väl inte missat hur många matcher de vunnit nu?

Ska ni till Orlando så beror det på vad ni ska göra där, om ni ska övernatta menar jag. Ta Orlando och Tampa i samma sväng ett par nätter.
Tack för svar. Min man är sjukt hockey intresserad (HV71) så jag tycker vi ska gå på hockey för hans skull. Tips på vart man bokar?

Jag har nog trorr att det är kortare avstånd från Cape coral till havet men nu är redan huset bokat o klart o huset är jättefint m pool precis vid kanalen. Tror det fanns kanoter mm också.

Har du tips på bra boende vid Anna Maria Island?

VÅr rutt är Miami 1 natt vid lfygplats.
Everglade över dagen när vi åker till huset i Cape Coral.
9 nätter i huset.
Upp Till Orlando där vi har 3 nätter.
Tillbaka till Miami m en natt på Miami Beach.

SÅ var det tänkt men inget är spikat mer än huset o flyget.
Hockeyn måste du absolut köpa innan. Biljetter finns på ticketmaster.com men först en bit in i höst. Schemat kommer sista veckan i Juni. Tampa spelar i Stockholm den 8/11 och den 9/11 så ni ska nog kunna pricka in någon match.
Anna Maria är en riktig hit, tycker vi men har mestadels hus att hyra på den norra delen som vi gillar bäst. Mellan Holmes och Bradenton finns en del "resorts" med halvtaskig standard. Svårt att hyra hus dock en natt.
Tack för svar!
Vi får vänta med att boka hockey ett tag till då :-) Anna Maria Verkar jättefint men om det är svårt med boende vad kan man hitta för alternativ runtikring tror du?
10 apr. 2019 08:44
Vi har också hyrt hus i Cape Coral och vi trivdes fantastiskt bra, trots avstånden. Ett råd är att tänka på att poolen ska vara uppvärmd, det kostar en del men är sååå värt det. Handla även på Publix eller liknande (vi gillar Publix bäst) innan ni åker ut till huset så slipper ni åka tillbaka in igen samma dag. Man vill bara in och njuta och bada då! Vad ska ni göra i Orlando? Parker?
Vi ska besöka två parker. Universal o Seaworld eller Universal o Vulcano Bay. Tack för tip på handlingen på Publix. Vi bor lite österut i CC. Ganska nära bron eller vad det är över till Fort Meyer. Ser ju inte så långt ut att åka ner till Fort Meyers Beach men det kanske det är?
10 apr. 2019 09:03
Siesta beach
Longboat key
Anna Maria Island
Madeira Beach

Vilket är finast för en övernattning?
Av Birgere
10 apr. 2019 09:10
Tycker inte ni ska bekymra er så mycket om avståndet till stränderna, i princip alla hus i rimliga prisklasser ligger en bra bit bort från havet även på andra orter och eftersom det inte kommer vara sådär jättevarmt i havet eller luften så kommer ni nog spendera den mesta tiden i huset under förutsättning som påpekats...poolvärme...och vissa snåla ägare kallar 25gr för poolvärme men ni behöver 28-30C för att kunna njuta.
Ang Orlando så tänk på att Universal är två parker som kräver en dag var.
10 apr. 2019 10:11 (redigerad)
Citat: Tycker inte ni ska bekymra er så mycket om avståndet till stränderna, i princip alla hus i rimliga prisklasser ligger en bra bit bort från havet även på andra orter och eftersom det inte kommer vara sådär jättevarmt i havet eller luften så kommer ni nog spendera den mesta tiden i huset under förutsättning som påpekats...poolvärme...och vissa snåla ägare kallar 25gr för poolvärme men ni behöver 28-30C för att kunna njuta.

Kommer det inte vara så varmt i luften?
Av Birgere
10 apr. 2019 18:40
Citerat från Mariahell:
Kommer det inte vara så varmt i luften?
25-30 på dagarna o 15-20 på nätterna, behagligt men inte så varmt så man påverkas av det.
10 apr. 2019 21:14
Hur varmt/ kallt det är är svårt att svara på, den tiden kan det variera kraftigt. Men ni är ganska långt ner i Florida så det brukar vara ok. Därav jag tipsade om poolvärme. För oss som oftast mesta av tiden befinner oss i Tampa kan det vara ganska kyligt vissa dagar, men så helt plötsligt så är det kanonvarmt igen. När vi varit där över jul så har det ibland varit kallt som denna julen, bara några dagar med riktig värme men för några år sedan hade vi 30 gr hela julen. Så packa några varmare tröjor också. Annars finns ju bra outlets i närheten...
11 apr. 2019 15:40
Vi var över första gången i vår condo på Anna Maria Island på hösten förra året. Kom dit den 30/10 och stannade en vecka. Det var som ”fint svenskt sommarväder när det är som bäst” inte så tropiskt fuktigt som på sommaren då vi oftast har varit där. Lite kyligare kvällar, men man kunde gå i shorts och en kofta. Jag hade iaf det, de bofasta tyckte det var kallt och klädde på sig ordentligt!! Badtemperaturen var betydligt svalare än på sommaren när vi är där. Mer svalkande, för det är det knappt mitt i sommaren på den sidan Florida.
Jag slår ett slag för Anna Maria Island ”alla dar i veckan” Är kanske lite partisk, men jag älskar ”vår” ö. Longboat Key är också fint. Siesta Key är för turistigt för mig, med för mycket höga hotellkomplex.

Oavsett, så kommer ni att få en fantastisk resa. Florida är fantastiskt!
12 apr. 2019 11:38 (redigerad)
Vi var över första gången i vår condo på Anna Maria Island på hösten förra året. Kom dit den 30/10 och stannade en vecka. Det var som ”fint svenskt sommarväder när det är som bäst” inte så tropiskt fuktigt som på sommaren då vi oftast har varit där. Lite kyligare kvällar, men man kunde gå i shorts och en kofta. Jag hade iaf det, de bofasta tyckte det var kallt och klädde på sig ordentligt!! Badtemperaturen var betydligt svalare än på sommaren när vi är där. Mer svalkande, för det är det knappt mitt i sommaren på den sidan Florida.
Jag slår ett slag för Anna Maria Island ”alla dar i veckan” Är kanske lite partisk, men jag älskar ”vår” ö. Longboat Key är också fint. Siesta Key är för turistigt för mig, med för mycket höga hotellkomplex.
.................................
det har nog slått mig nu att det faktiskt är lite svalare än jag förstått. Eftersom Florida är ett vinterturistmål för många bolag så har jag antagit att det kanske skulle va lite hetare men jag är nöjd att det går att bada o att solen värmer. Cypern i fjol mätte 37-40 grader i maj o det blir man bara trött av.
Vi har bestämt att bo våra 9 dagar i Cape Coral men verkligen ta långa dagsturer till olika ställen. Anna Maria Island får bli en sån dag, helt klart.
Tänker att Fort Myers Beach verkar rätt trevlig också, den är ju vår "närmsta" strand.
12 apr. 2019 14:11 (redigerad)
Citerat från Mariahell:
Vi var över första gången i vår condo på Anna Maria Island på hösten förra året. Kom dit den 30/10 och stannade en vec
.................................
det har nog slått mig nu att det faktiskt är lite svalare än jag förstått. Eftersom Florida är ett vinterturistmål för många bolag så har jag antagit att det kanske skulle va lite hetare men jag är nöjd att det går att bada o att solen värmer. Cypern i fjol mätte 37-40 grader i maj o det blir man bara trött av.
Vi har bestämt att bo våra 9 dagar i Cape Coral men verkligen ta långa dagsturer till olika ställen. Anna Maria Island får bli en sån dag, helt klart.
Tänker att Fort Myers Beach verkar rätt trevlig också, den är ju vår "närmsta" strand.
Fort Myers Beach är mkt trevligt , ca 30 min från Cape Coral (beror på var i CC man bor). Vi var där över nyår för några år sedan. Omväxlande väder men vi frös definitivt inte. Gick bara i shorts o piké samt var på stranden vid tre tillfällen.
Vattentempen var väl ungefär som i Sverige på sommaren. Är man inte badkruka är det helt OK.

Till Orlando tar det ca 3 timmar (utan paus) .
Vi upplevde att CC var rätt "trist" :) i och med att man får köra till allt men det var klart mer prisvärt jmf med att bo i
F M B
14 apr. 2019 00:04
Men jag tänker direkt att ni inte ska oroa er för det där med värmen eller avstånden, man rättar sig snabbt efter vädret. Det är lite varmare i havet på Östkusten på vintern.
Ni kommer att ha det så bra, njut nu av er kommande resa istället för att oroa er.
Där kommer det där med poolvärmen in i bilden igen, skulle ni få några lite kyligare dagar så har ni er varma pool, och solen den värmer gott på uteplatsen.