Stöd Ukraina

Gullnas blogg

Söndag 30 December 2007 - Washington

Washington 2007-12-30

Det var party på gatan i natt. Jag har inte sovit bra. Tunna väggar, sorl från gatan. Man hör inte trafiken, bara sorlet blandat med bilar som tutar och polissirener. Snubben i bädden ovanför snarkar konstant, oberörd.

Duschar. Kollar in frukosten på vandrarhemmet. Rostat bröd. Kaffe kanske. Jag vänder. Äter i stället frukost på en diner några meter upp på gatan, The Diner. Raisin bran och mjölk, apelsinjuice, toast och te. Prisvärt. Jag har inte ätit flingor och mjölk många gånger senaste månaden. Jag går vidare till ett café, Jolt'n'bolt, med gratis wi-fi och ordnar några saker på nätet. Espresso, muffins.

Dystert väder.

Jag går längs The mall med alla museum och går in på Air & space museum och spenderar några timmar där. Det är stort. De kör en riktigt bra 3D-film om ISS på IMAX-bioagrafen. Den ger en bättre känsla av en uppskjutning än den mer kroppsliga simuleringen som du kan ta vid Kennedy Space Center.

Bild: Air and space museum.

Jag läste för övrigt på nätet häromdagen att den 10:e januari inte längre gäller för uppskjutning av Atlantis, och inget framtida datum är bestämt just nu. Så, än finns det hopp ...

Regn. Fortfarande inget paraply.

Går in i Chinatown och äter wok på Full Kee. Chinatown verkar vara mycket större än ett par hundra meter av H street.

Köper vinterjacka!

Tar mig tillbaka till vandrarhemmet. Snackar med folk.

Käkar på en indisk restaurang. Ingen höjdare.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Stockholm 2008-05-16
15 år sedan
Tallinn 2008-05-15
15 år sedan
Pirita 2008-05-14
15 år sedan
Narva - Tallin 2008-05-13
15 år sedan
Narva 2008-05-12
15 år sedan