Stöd Ukraina

Jagvillresanus blogg

Lördag 3 Februari 2007

Vill resa runt lite men har ont om tid..

Det skulle ju vara helt underbart om vi nu på vår två veckors långa (korta) semester till Marocko skulle kunna ta oss genom landet och upp o Spanien och Portugal också. men det är ju så himla kort med tid, vi kommer knappt hinna med Marocko känns det som. Det är så många platser att besöka, så många städer; Casablanca, Tanger, Rabat, Fes och så tillbaka till Marrakesh. Hur hinner man med det och sen även Madrid, Sevilla och Lissabon?

Har läst mycket om runtresande i dessa länder och har uppfattat att restiderna mellan städerna är väldigt långa.

Nu i somras ville vi ju självklart ta oss till den här delen utav europa också men blev tvungna att skippa det pga tidsbrist. Tänkte då att vi får ta dessa länder senare, vid ett annat tillfälle, ett tillfälle som nu kanske kommer.
Om vi redan kommer vara i Marocko som vi även tidigare besökt så räcker det om vi snabbt tar oss upp genom landet för att komma till Spanien (ett land som då jag aldrig besökt) och så till Lissabon som jag alltid velat besöka.

Jag vill verkligen åka runt nu, jag vill besöka alla dessa platser och va med om en riktig runtresa. Inget skulle göra mig mer glad.

Får planera lite mer och sen hoppas att vår resa blir av. Annars vet jag inte hur deprimerad jag kommer att bli. Vädret här gör mig galen och ledig har jag inte varit på flera månader. Jag måste verkligen!
Dela med andra:    

Skriv kommentar