Stöd Ukraina

Madelenehildens blogg

Lördag 26 Maj 2012

Vart ska vi åka i sommar? hjälp oss! :)

Hej alla glada,
I år är både jag och mitt resesällskap studenter, dvs med en tightare budget och ingen betald semester :) Tanken är att vi ändå ska få lapa en massa sol, då vi är värda det efter 1 års slitande på universitetet.

Jag har själv varit på charter tidigare, senast var jag väl 12 år kanske? Och mamma reste runt med mig och min lillebror, då var charter ett bra alternativt för någon som reste själv med två galna barn.. Jag själv har aldrig åkt på charter ensam eller med vänner, beror mycket på att jag gjorde min första egna resa som backpacker och efter de så är det svårt att inte resa på något annat sätt!

Nu har vi dock böjt oss för möjligheten att resa med charter, känns enklast om vi tänkte vara borta 1 vecka, max 2 och förmodligen då inom europa.

Så, min undran till er alla är, vart i hela världen sak vi bege oss?
På vår lista över saker som är ett måste är följande med:

- Location, location! Vi vill inte hamna 5km utanför en stad
- En stad som erbjuder lite av varje:
- Mysiga gränder
- Olika priklasser på restauranger
- Badstränder
- Möjliget att ta sig runt lite på egen hand
- Sol, bad
- Härliga barer med mysig "chill stämning"

Vi undviker gärna:
- Turistorter med fulla ungdomar
- Familyinclusive hotell, bamseklubb, vattenland (ni förstår?)
- Dyra prislappar generellt, 50kr för en cola är inte aktuellt :)

Vi har tittat lite på Grekland, som jag själv besökt flertalet gånger, och jobbat som reseledare på Samos (snäppet för lugnt) Det finns så oerhört mycket öar att välja mellan, och när man väl hittat något mysigt eller känner igen något så finns det flera olika orter att välja mellan :)

Zakynthos, Karpathos, Santorini?
Sicillien?
Turkiet - side eller alanya?

HJÄLP OSS :)
Och gärna om ni åkt sistaminuten med specat boende, vad hamnade prislappen på och hur var hotellet?

Jätte tacksam för era kloka erfarenheter!!

/ Madde och Jenny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet