Stöd Ukraina

Guris blogg

Lördag 1 September 2007

Varmt, skönt och vackert

Ja, så var det 2 veckor sedan man kom he mfrån Istrien,Kroatien. Det var varmt och skönt och otroligt behaglig temperatur i havet!
Vi tillängnade veckan till att bara varva ner, sola, bada och äta.
Måste dock säga att maten i umag var ganska smaklös, vet inte hur övriga kroatien är. Blev mest pizza=)

Resan började kl 2 på natten då vi begav oss hemifrån mot Gardemoen-Oslo. Kl 6 gick flyget mot trieste-Italien. Därifrån åkte vi buss genom slovenien till kroatien.
När vi kom till Stella Maris fick vi nyckeln och gick våra 300m till lägenheten- och där var ostädat!! Trött och sliten så gick jag tillbaks till receptionen och klagade, men dom hade inga lediga rum så vi fick vänta- 4 timmar tog det innan vårt rum blev städat. Och det enda STartour sa var att så kan de va ibland...
Lite tråkigt när man kommer trött o sliten full av förväntningar..

Men övriga veckan blev bra, efter lite sömn och sol o bad så kände man sig på allerten igen!

Gjorde ett misstag och boka en båtresa..båten skulle ta 80pers och vi skulle ha en varsin stol reserverade för oss..Där kommer vi på morgonen och får se över 100 pers stå och vänta på en båt som bara hade träbänkar raddade. Så där satt man och trängdes med Italienare och tyskar en hel dag i värmen och fick träsmak i rumpan.
Bussen hämtade oss från hotellet Stella Maris, det hade sagts till oss att båten skulle gå från Umag, men vi fick åka buss till porec och sen båtresa till Rovinj. En vacker liten by, men alldeles för varmt för att utforska den.
Lunchen ombord var god iaf, Grillad makril och sallad.
Men någon mer sådan tur blir nog inte av!

Vi hade tänkt oss att åka båt till Venedig först, en av ekonomiska skäl så lät vi bli..så vi tänkte att denna resa skulle kompletera lite. Men det enda den gav oss var en bortkastad semester dag.

De övriga dagarna var det mest havet som gällde, har man en 11 åring med sig som reser för första gången så få rman väl bita ihop och skippa lite "se sig omkring" tripper.

OM jag åker dit igen ska jag åka ensam med min älskling- för romantiskt är istrien till 1000! Solnedgången i hamnen var ju så underbar och kvällarna i byn lika mysiga dom.

Lugnt och skönt- inget för party folk=)
Dela med andra:    

Skriv kommentar