Stöd Ukraina

Gnomes blogg

Söndag 23 September 2007

Vardag igen!!

Ja då var man tillbaka i gamla svedala igen, en härlig vecka med massor av rugby tillsammans med trevliga vänner och en å annan pint.Och en mycket nöjd son (jag tror farsan ligger på plus nu=)

Porthcawl var riktig positiv överaskning, speciellt det lilla familje ägda hotell vi hamnade på ,Sunday hotel med sportpuben Bar 19.
Phil ägaren var en stor sportfantast och samlare allt från Alis boxningsshorts till Jonha Lomus rugbytröja, ja det fanns massor på hans väggar att titta på. har ni vägarna förbi , gör ett stopp där.

Som sagt mycket rugby blev det, den stora matchen Millenium Stadium i Cardiff, den mellan Wales & Australien var så häftigt som jag hoppats, även om det inte var riktigt fullt. Men 71000 pers, som sjunger ut är inte fy skam det heller.(lugn ni slipper något långdraget matchreferat)

Men det häftigaste så här i efter hand, är när matchen är slut 71000 kommer ut på gatorna,hemmalaget Wales stolthet har förlorat.... inte en sur min,ingen besviken supporter som går bersärk, inte ett slagsmål så långt ögat når.

Istället går man och tar sig en pint eller två tillsammans, skojar och bara har kul!

A game for thugs, played by gentlemen!

/Gnome
Dela med andra:    

Skriv kommentar