Stöd Ukraina

Josseephins blogg

Söndag 5 Juli 2015 - Turkiet

Turkiet resa

Ja nu skriver jag mitt första inlägg här.. och jag vill bara börja med att säga om ni tänker boka ifrån bolaget ebeach så tänk en gång extra..
Jag åkte iväg 24 juni med min bästa vän Rebecca.. vi flög 17.45 från Arlanda och landade i antalya.. när vi väl kommit fram så tog vi väskorna och gick ut till transfer bussarna.. dem tog våra väskor och la in dem i bagaget.. de kändes ok. När vi kommit fram till hotellet så trivdes vi sjukt bra.. bara det att när vi skulle hem den 2 juli 23.45 så får jag reda på att ebeach skrivit fel datum på våra biljetter.. vi skulle ha åkt hem 1 juli 23.45. Där stod vi fast på hotellet utan transfer buss, utan ett hotell rum, utan mat pengar..
Tack och lov hade vi pengar på kortet och lite turkiska pengar kvar så vi kunde stanna en natt till, vi ringde till ebeach och dem fixade flyg till dagen efter 3 juli 11.10, och transfer taxi 07.00 på morgonen..
Dock 07.20 hade ingen taxi kommit till vårt hotell så vi fick betala en egen taxi för att ta oss till antalya 472 turkisk lira.. pengarna bara rann iväg.. jag och Rebecca checkade in på flyget och där stod vi i över 50 minuter med ett flyg som var försenat till Istanbul där vårt flyg mot Sverige stod.
När vi väl var framme i Istanbul hade vi bara 25 minuter på oss, vi sprang som galningar till gaten.. när vi kom fram så var de 20 min kvar.. men dem hade stängt gaten.. där stod 2 flickor i 18 och 19 års åldern och var fasta i Istanbul pga planet som var försenat!
Vi ringde till ebeach och dem sa "tyvärr jag beklagar"
, "jag kan inte hjälpa dig mer tyvärr". Då bröt jag totalt ihop.
Vi gick till flygbolaget och som tur var så var dem så snälla att de fixade en biljett åt oss hem 7 timmar senare dem fixade också matcheck så vi fick mat hem.. ebeach ska stämmas och jag kommer inte tveka en sekund.
Ligger nu hemma och tänker på allt detta medan jag har virus i kroppen och feber! Tack och lov är vi äntligen hemma ! Jag kommer aldrig mer flyga med ebeach bokning! Usch usch usch! :(
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet