Stöd Ukraina

Jacek_hs blogg

Söndag 17 Juni 2012 - Alanya

Turkiet-Alanya

Hej hej.

Va på semester i Alanya :), vilket var skönt då man kom bort från jobbet och så självklart Sverige. Vi bodde på Hacibayhotell som ligger 900 m från kleopatra stranden. Hotellet var fint och bra, dock var vi 4 killar som åkte och vi fick bara 2 sängar och en bäddsoffa :(, men vi räknade med 4 sängar.
Promenaden till stranden var ganska skön, man vakna till och fick lite morgon motion ;), men mindre kul med alla restauranger och deras personal som hela tiden ropa på en osv. Tröttna efter andra dagen, speciellt när dem ropa My Friend hela tiden. Stranden var bra, små små stenar och det var inte så lång grunt. Bra mat vid stranden och inte så farligt dyrt heller, skönt att dem kommer med allt, bara och beställa, ligga kvar i solen och steka så kommer maten, ölen eller vad man nu önskar.

En restaurang som jag verkligen kan rekommendera till alla som åker till Alanya är "Panorama" som ligger på vägen upp till slottet, riktigt mysig restaurang där man äta ifred utan allt tjat från personalen, för så är det när man äter i stan. Riktigt fin utsikt från restaurangen på kvällen, perfekt för ett par som vill ha mysig middag och njuta av en fin utsikt :).

Utelivet? Va på några ställen men det bästa var Robin Hood, där släpper dem inte in lokalbefolkningen utan bara skandinaviskt folk. Dem har även visa drinkar tag 2 betala för 1, rekommenderar en som heter extacy, där känner man att det är alkohol i den och i dem andra så tvekar jag på att dem har alkohol i dem, mycket svaga.

Vet inte vad man ska skriva mer, pruta mycket när ni handlar kläder osv. Och ska ni åka på någon utflykt så pruta där också för alla tar extra för allt.

Några funderingar så är det bara att skicka ett mail så ska jag försöka svara så gott jag kan :)

Jacek_hoffmann@hotmail.com
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet