Stöd Ukraina

Gullsings blogg

Lördag 24 Maj 2008 - Helsingborg

Tur i oturen, att vi kom med flyget.

Det blev lite strul innan vi reste. Två dagar innan skulle jag tvätta det sista, som vi behövde med oss. Jag hade tvättat två maskiner efter varandra och skulle ta den tredje. Då ville inte maskinen längre, så jag fick avstå den. Som tur var räckte den rena tvätten till, till resan.

Även dammsugaren retades med mig. Vi har en sån, som talar om, när det är dags att byta plats på filtret. En varningslampa började blinka och jag gjorde, som jag skulle. Men lampan fortsatte att blinka rött. Då tänkte jag, att nu går allt åt skogen. Men inte förrän jag hade dragit ur kontakten i väggen och satt i den igen fungerade det ordentligt.

När vi reste med tåget den här gången, började det gå väldigt långsamt och så stannade det till slut. Det var fel på tåget. Konduktören gick omkring i tåget och frågade om det var några, som skulle vidare till Kastrup. Det var ett tjugotal, som skulle det. DSB (SJs motsvarighet i Danmark) beställde flera taxibilar och betalade för resan vidare. Tåget stannade till slut vid Österport, så vi gick upp och fick tag på en taxi.

Då tänkte jag på den gången, vi var på väg till Rethymnon och inte kom av tåget på Kastrup, för att en kille, som även han skulle gå av, inte tog bort sina väskor som stod i mittgången. Våra vänner kom av och alla stod vi utanför och innanför och tryckte på öppningsknappen, men det gick inte. Tekniskt fel! Så vi fick följa med till Svågertorp på svenska sidan och byta till ett annat tåg tillbaka till Kastrup. Vi hade visserligen gott om tid. Men hur det gick för de andra fyra, som inte heller kom av? Det vet vi inte.
Dela med andra:    

Kommentarer
Eleonora säger:
Ja så där kan det bli ibland, då börjar man undra om man skall våga åka iväg eller bäst att stanna hemma, nåja det brukar dock ordna sig till sist.
Postat 2008-06-17 21:20  Anmäl
Merlin säger:
Så mycket strul innan ni kom iväg..........men iväg kom ni =).
Postat 2008-06-16 20:49  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet