Stöd Ukraina

Zoffs blogg

Lördag 17 Mars 2007

Tryck i tablettasken!

För första gången på, jag vet inte hur många år, så var det åter dags för att se mitt favoritlag live. Brynäs lirade hemma mot HV 71 i den sjätte kvartsfinalmatchen. Resan gjordes tillsammans med far och son. Jag hade beställt biljetterna via ticnet. Eftersom jag inte hade en aning om hur det såg ut i Läkerol arena såg godtog jag ticnets "bästa möjliga platser...". Väl på plats så visade det sig att vi hamnat längst ned i hörnet på en kortsida! Priset för dessa tre kanonplatser? 750 kr!!! Nåja, vi satt faktiskt alldelles vid spelaringången vid vilken alla intervjuer för Canal+ gjordes. Detta gav oss det nöjaktiga tillfället att se spelare, tränare samt gamla Brynäslegender.

Matchen då? Efter en ganska sömnig första period så brakade det loss ordentligt i andra perioden! Brynäs gjorde tre mål och hade bud på fler. Tyvärr så avslutades perioden med att Dackell sjabblade med pucken på blå under ett power play och HV71 kunde reducera till 1 - 3. Sista perioden blev ett enda långt inferno då HV71 reducerade till 2-3 redan efter ett par minuter. Trots ett massivt tryck från HV71 så grejade ett vilt kämpand Brynäs en sjunde och avgörande match.

Nöjda och belåtna begav vi oss hemmåt till de hälsingska skogarna.
Dela med andra:    

Kommentarer
Zoff säger:
Brynäsare är vi alla!
Postat 2007-05-01 20:30  Anmäl
Fagersta säger:
Jag var faktiskt med på den tiden då vi stod och frös ute på Nynäsplan. Det var där Brynäs började sin bana, då var det fart och fläkt.På den tiden kände man ju spelarna, kanske för man var i samma ålder. Men..... jag och min familj , barn och barnbarn håller på Brynäs ännu fast vi flyttat ut i landet.
Postat 2007-04-30 16:27  Anmäl
Zoff säger:
Gavlerinken var historia och kultur!

Tablettasken är pompös och svulstig!

Bra eller dåligt?
Postat 2007-04-30 09:14  Anmäl
Busylizzy säger:
Läkerol Arena...är det ändå inte litet ledsamt att inte få gå till Gavlerinken?
Postat 2007-04-29 22:37  Anmäl

Skriv kommentar
Visa alla

Senaste inläggen

Tryck i tablettasken!
17 år sedan
There is shit in the toilet!
17 år sedan