Stöd Ukraina

Sussibus blogg

Måndag 14 Januari 2008

Tid för långresa?

Hur bär man sig åt för att ta sig tid för en långresa? Jag behöver lite tips. Jag har i flera år velat åka bort på en längre resa, ca en till två månader. Men alltid faller det på att jag får något jobberbjudande som ser bra ut på CV (kan inte tacka nej hursomhelst när man studerar), att jag går i skolan och vill bli klar med den eller att jag binder upp mig genom att lova bo i någons lägenhet en viss period eller liknande. Jag misstänker att mitt största problem är att jag planerar alldeles för långt på förhand. Det finns liksom inte utrymme för spontanresor, även om en långresa inte är en spontanresa. Kanske jag helt enkelt inte tar mig tid? Jag blir inte klok på mig själv.

När man är ung är det så lätt tänker väl alla äldre. Jaha, inte för mig. Nog är det en del praktiska problem trots att man bor själv i en liten minilägenhet. Inte kan man bara dumpa hela sitt liv för att resa bort en månad. Man vill ju gärna ha något att återkomma till.

Jag kanske är dömd till att bara åka på weekend resor inom Europa. Inget fel med det eftersom jag gillar att resa i Europa men någongång skulle även jag vilja åka över Europagränsen.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Läs om min resa
15 år sedan
Blogg
15 år sedan
Stress
16 år sedan
Vår i luften
16 år sedan
Dublin
16 år sedan