Stöd Ukraina

Mariav77s blogg

Onsdag 7 Augusti 2013 - Topanga

Sunset hike i Kalifornien!!!

Det är något speciellt med att ta en sunset hike! Färgerna, energin, atmosfären är annorlunda än under dagen. Jag guidade två tjejer från Örebro häromkvällen. De semestrade i Los Angeles och var även på världens strösta crossfit event. Men däremellan ville de få kontakt med naturen, bergen och då passade en sunset hike perfekt för dem.

Vi vandrade i hela 5 timmar!! Topanga State park, som ligger i Santa Monica bergen är perfekt för en sunset hike. En timme innan solen gick ned, anlände vi till Eagle Rock, en fantastisk klippa som är ett måste att besöka! Vi slog oss ned där. Sakta infann sig solnedgångens energi. Det är magiskt att se ut över bergen och följa solens nedgång, hur den långsamt förändras och blir allt starkare. Mot slutet är det en slags dyngdkraft som faller över den.

Ett lugn infann sig efteråt där man behövde några minuter för att smälta stunden man just varit med om. När vi vandrade ned för berget kändes luften genast kyligare och det blev allt mörkare. En spännande känsla! När vi nästan var framme vid bilen hade det blivit riktigt mörkt. Men eftersom jag kan vägen så väl, skulle jag nog kunna vandra med slutna ögon.

Detta är en fantastik vandring i södra kalifornien som jag varmt kan rekomendera. Vill ni ta en sådan typ av vandring när ni är på semester i Los Angeles, hjälper jag gladeligen till Jag hämtar er från där ni bor, tar er upp till bergen och tar er tillbaka senare.

Det är en upplevelse ni inte kommer vilja vara utan!!!

Vi ses!
Maria
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet