Stöd Ukraina

Methodmats blogg

Lördag 13 Januari 2007

Summering

2006 blev ett bra resår, vm-resan till Tyskland får stå som årets huvudnummer och höjdpunkt men det man också kommer att komma ihåg en längre tid är det betydligt kortare resorna och äventyren som till exempel nyårshelgen i Kittelfjäll, fiske- och paddelveckan på kaitumälven och självklart valborgshelgen bland de nordnorska fjällen och fjordarna.

VM-resan blev ju lite spontan då jag klev in i handlingarna cirka 3 dagar innan avfärd men det är ju oftast spontanresorna som blir de bästa, och denna resa blev verkligen bäst. 700 mil med husbil genom ett antal länder (nåja, 3 i allafall) med ett suveränt gäng innehållande de flesta peronlighetstyperna däribland en mycket galen men glad norrman. Otroligt karnevalstämning i alla vm-städerna med Kaiserslautern, Köln och Munchen som höjdpunkter enligt mig. Övriga lite roliga saker som man kommer ihåg från resan är förståss utan inbördes ordning är ju bland annat; Peters vilda rattande av husbilen, Tronds ständiga upptåg och galenskaper, alla varmfreibads vi besökte, alla härliga nationaliteter vi mötte, bratwursts, det underbara vädret, U-KRA-INA, svenskcampen i Köln, ständig jakt på biljetter och trådlösa nätverk, våran underbara hemsida vm-resan.nu! Ganska tidigt bestämde vi oss för att göra detta till en tradition och började smida planer för fotbolls EM 2008 och VM 2010.

Malta hann man med en vecka i somras också, avfärd cirka 23 timmar efter att man kommit hem från Tyskland följd med en natt på Arlanda gjorde att man var lite sliten när planet tog mark på Maltas enda flygplats. Vad jag egentligen skulle till Malta är än i dag lika diffust som det var då men det blev en trevlig och avkopplande (i kontrast till vm-resan) resa där jag som liksom på många andra platser träffade roliga människor och drack konstiga ölsorter.

Framåtblicken kan vi göra kort med två planerade resor, närmast är det USA som gäller närmare bestämt Salt Lake City och Utah veckan 12 för lite skidåkning och skoterkörning. Denna resa har god potential att bli en ren succe och en inom ett antal år legendarisk . Blickar vi lite längre fram har vi ju den självklara em-resan under sommaren 2008 där värdnationerna heter Schweiz och Österrike vilket innebär ett par nya länder för min del. Blir de dessutom som vi lite flyktigt har planerat nerfärd med husbilen på den östra sidan av östersjön så får man ju se ännu mer. Blir intressant att se vad vi får ihop för gäng denna gång, de flesta från vm-resan verkar mycket intresserad i alla fall. Kul blir det i vilket fall!


Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

EM-resan närmar sig!
15 år sedan
Ett år sen senaste bloggen
16 år sedan
Amerikat
16 år sedan
Summering
17 år sedan

Senaste bildkommentarerna

Emelie
Emelie säger om Methodmats bild "VM-feber":
Go Sweden!!!! :) Var en bra härlig känsla där nere...
17 juni 2007 22:54