Stöd Ukraina

Ccs blogg

Söndag 11 Juni 2006 - Sverige

Söndag 11 juni

Jag känner mig fortfarande smått katatonisk efter gårdagens västgötaklimax i VM. Jag hade till och med köpt 7.3 bira för att snabbt komma i form. "7.3or, fan va white-thrashigt", sade en kompis... "Ja, jag är ju från Bomhus", svarade jag.
Idag har jag tagit sommarens första bad i Trösken i Furuvik.
Det sägs att det var +22 i vattnet men det måste vara på ytan. Nu behöver jag inte bada mer om jag inte vill. Jag har två stora problem med att bada.
1. Jag får vatten i öronen som aldrig vill komma ut.
2. Jag har en otrolig fobi för bottnar. Vi har haft stugan i Furuvik sen 1981 och jag har fortfarande ALDRIG nuddat botten. Dessutom måste någon simma ut och undersöka botten varje dag innnan jag ska bada så att ingen under natten slängt i en bil eller kanske kört ner ett vasst spett i botten som jag kan spetsas på. Nej, pooler och extremt långgrunda havsbad med klart vatten är mer min melodi.
I vilket fall som helst var det otroligt mysigt att ligga i solen på bryggan och lyssna på Serbien-Montenegro mot Holland på radion. Hoppas det blir en solig sommar.
Dela med andra:    

Kommentarer
Busylizzy säger:
Bottenkriterier: långgrunt, inga stenar, bara sand, vågmöster på botten, kristallklart vatten vid midjehögt vatten, bottensikt åtmistone på en fem meters radie i 365 graders riktning. Mitt enda problem vid vågor, till exempel i karibien (fast då kan man alltid lägga till lyxkriteriet "turkosblått vatten", så det kanske uppväger detta lilla minus?) när eventuella föremål kan föras emot en (tång, fiskar, döda personen (speciellt obehagligt) skräp i största allmänhet)
Postat 2006-07-22 15:12  Anmäl
Perr säger:
Du är ju jätterolig!
/perr
Postat 2006-07-01 02:34  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Födelsedag
16 år sedan
En kort genomgång av Kanada B.C. julen 06
17 år sedan
Göta Kanal
17 år sedan
Latvia II - Arturs Irbe
17 år sedan
Lex Luthor
17 år sedan