Stöd Ukraina

Fridahalls blogg

Lördag 3 November 2007

Snart så.

Startade denna sidan i och med att jag lämnar landet om tre dagar för att göra min första, men dock förhoppningsvis ej den sista, tripp till amerikas förenta stater.
En väldigt rolig liten historia.
Kom hem 8/10 från Ayia Napa, Cypern och mådde bra efter en veckas "charter uppvilande" på Medelhavets solsäkraste ö när ett par vännen till mig och min familj frågade mig om jag ville följa med dem till Oklahoma City. Inte nog med förfrågan, dessutom skulle ja få resa och hotell betald. Hur många har den turen egentligen?? Absolut ville jag det, men nu var det bara kvar att försöka knåpa fram fickpengar, det är ju inte så att pengarna flödar när man svinat en vecka på Cypern inkluderande, sprit, sprit, shopping och diverse tattueringar.
Men men, efter många om och men eller kanske så hade jag den ofantliga turen att ha en respektive, en mamma och en mormor som ställde upp med pengar till det, vilken tur har jag då.
Och nu ska vi tillägga att det endast var cirkus tre veckor kvar till att ja satt i luften med Delta airways destination Oklahoma city.

Skälet till resmål, det är ju kanske inte det mest vanliga att åka på semester till Oklahoma med fyra vuxna och två barn.
Jo, våra vänner äger nämligen en Amerikansk Quarter häst som ska starta i prestigefyllda World Show, VM för quarterhästar.

Vad är bättre än att förena nytta med nöje?!

Så om tre dagar åker jag, för att se den kontinent som för många bara är en dröm, och jag ska få se mitt livs intresse i dess bästa form.

Om jag lyckas orientera mig så bra att jag kommer till en dator kommer jag att uppdatera bloggen utan å, ä och ö dvs. från Oklahoma city, Oklahoma, United states of America.

Håll till godo!
Dela med andra:    

Kommentarer
Ingamaj säger:
Det skall bli spännande att få höra fortsättningen. Jag har aldrig varit i USA men kanske det blir någon gång i framtiden.
Postat 2007-11-04 01:03  Anmäl

Skriv kommentar