Stöd Ukraina

Frazzes blogg

Torsdag 29 Maj 2008

Snart bär det av mot Österrike!

FotbollsEM närmar sig med stormsteg och spänningen inför resan byggs sakta upp. Vår resa går först till Skavsta och flyger därifrån till Bratislava med Ryanair. Bussen går mot Wien och första övernattningen där. Fanzone i Wien lär bli ett minnesvärt besök på söndagskvällen, en och annan bier kan nog slinka ner den kvällen.
Måndag: Tar tåget mot Innsbruck på förmiddagen, 400 kr för 55 mil tåg tycker jag var ett mycket bra pris. Biljetterna ligger och väntar på oss på stationen, hur gjorde man innan internet fanns? Framåt eftermiddagen når vi Innsbruck och kan checka in på vårt hotell mitt i smeten. Kvällsmatchen är mellan Tyskland och Österrike, kan nog bli lite drag i österrike den kvällen.
Tisdagen ägnar vi åt kultur typ museum, gamla hus och krimskramsaffärer i stan eller kanske en uppfriskande vandring i alperna, vi får se vad det blir. Den irlänska puben två kvarter från hotellet lockar nog mina resekompisar mer än något annat.
På eftermiddagen kanske en tur till Swedcamp strax utanför stan kan bli aktuell för att smida planer inför onsdagens match.
Onsdagen får vi lämna vårt fina hotell och flytta in i logementet i FanZone för sista nattens eventuella sömn. Sedan är det maximal laddning som gäller inför kvällens drabbning Sverige mot Ryssland och förhoppningsvis en helt avgörande match i gruppspelet. Vågar man hoppas på en upprepning av dramat i Berlin 06 när Ljungberg nickar in segermålet i slutminuterna. Efterfest i FanZone.
Torsdag. Morgontåget mot Wien går 07:30 så det gäller att vara där. Buss till Bratislava och flyg hem för att hinna hem till sillen på midsommarafton.

Efter detta 4 veckors semester!!!!!!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet