Stöd Ukraina

Tess blogg

Lördag 18 November 2006

Snart är det jul igen...

Tiden går fort och snart har vi julen här.
Jag tycker det är mysigt med alla förberedelser och det är skönt med alla ljus som lyser upp i mörkret.

Just nu, innan allt pyssel kommit igång, börjar jag tänka på julklapparna. Vad ska man ge och till vem?

Jag handlar mycket av mina julklappar i min hemstad Motala. Men det brukar även bli en sväng till Linköping och Ikanohuset, skönt att ha allt under samma tak. Försöker även ta mig en tur till Norrköping. Om man går gatan upp från tågstationen, längst med spåret där spårvagnen går, hittar man massor av mysiga affärer. Det är så kul att få handla julklappar till nära och kära. Varje gång man hittar den perfekta julklappen känns det extra bra i hjärtat.

Min julafton kommer jag tillbringa tillsammans med min familj i Motala. Jag brukar åka hem till dem på förmiddagen. Äta julgodis och mat, öppna julklappar och bara suga i mig av all julstämning.

Jag har många gånger tänkt tanken att åka utomland under julen. Men någonstans på vägen har jag alltid ångrat mig. Jag älskar julen och skulle sakna allt vad den har att erbjuda. Men någon gång ska jag åka....fast inte i år :)

Om man ska tänka tillbaks på alla jular man haft under sina år och ska tänka ut någon favorit. Hamnar mina tankar hos mormor och morfar. När hela släkten var samlad. Man åt, pratade och umgicks. Kanske hamnar tankarna där för att jag var barn och precis som nu älskade julen. Men att det var där som mina jular skapades och har fått mig forma de jular jag har idag. För mig är den perfekta julen gemenskap och inget stress.

Jag tycker det är roligt att göra egna julkort. Det är alltid uppskattat. Förra året gjorde jag även egna juletiketter. Om man har dålig fantasi kan man gå in på http://www.skapligtenkelt.se Där hittar man massor av roliga saker man kan göra till julen.

Annars är ju alltid en badbomb eller en god chokladbit uppskattat som julklapp....

kram kram och ta ett djupt andetag om ni känner att stressen är på väg...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Vill bort
15 år sedan
Res sugen
17 år sedan
Snart är det jul igen...
17 år sedan
Vinter
17 år sedan
Solen i ansiktet
17 år sedan

Senaste bildkommentarerna

Chaio
Chaio säger om Tess bild "godis":
Har oxå ett fruktfat på min sida...
30 mars 2008 11:29