Stöd Ukraina

Linnis blogg

Måndag 10 Mars 2008 - Val Thorens

Snacka om att ha "slut-på-semester-ångest"!!

Ja, då var man hemma igen då efter en helt fantastisk vecka! Det var helt klart över mina förväntningar att åka med UCPA och att åka till Val Thorens! Visst, det såg nice ut på bilderna osv. men det var inget mot vad det var i verkligheten!
Att se dessa stora bergstoppar, snöklädda, åt vilket väderstreck jag än såg! Mount Blanc´s topp....glaciär... varmt o gott i solen.... ja, jag önskar att alla fick uppleva det.

Bra pister och ingen kö till liftar. Offpist fanns för de som ville och UCPA´s skidguider tog dom som ville på finfina repor, både i pistar och utanför pistarna, beroende på vilken grupp man hamnade i och hur avancerad skidåkning man klarade av.

Däremot var jag livrädd när vi skulle åka nedför den slingrande vägen från Val Thorens.... 1 timmes åkning på slingrig, smal väg nedför bergen, hua!! Kunde inte låta bli att tänka på vad som skulle hända om bromsarna skulle pajja! Hemsk tanke.... men det gick bra, de är skickliga förare som tar folk upp och nedför bergen.
Det läskigaste med turen ner var nog att jag var så rädd....och mitt under allt så säger en ur vårt sällskap, "titta, där nere ligger det en bil!" Var väl kanske inte riktigt det jag ville höra just då!

Konceptet som UCPA kör med är väldigt bra! Bra mat, bra skidguider som man har tillgång till 5 timmar/dag. Underhållning på kvällarna för dom som vill... Jag kan helt klart tänka mig att åka med dom igen!

Är det något ni undrar över så fråga på bara.

//Linni
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet