Stöd Ukraina

Arvens blogg

Onsdag 30 Augusti 2006 - Sverige

Skottland nästa...

ser fram emot det med både förväntan och lite bävan. Flyget och bilen är bokade men inget boende. Letar febrilt efter ett boende till första natten sen är det väl tänkt att det ska lösa sig efter hand. Men just den 16 september ser lite fullbokat ut överallt. Tydligen är det många golfare som verkar vara där just nu. Men det ska väl lösa sig i värsta fall får man väl ta in på ett hotell fast vi hade tänkt oss något mer i stil med Bed'n breakfast. Resrutten är inte planerad så det känns lite som om det är dags att börja förbereda sig lite mer. Ett whiskydestilleri står i varje fall på listan vad vi har tänkt att besöka. Annars är det nog mer landsbygd och naturuppleverser som vi ser fram emot. Nån Pub ska väl också besökas för att inta en öl och insupa den rätta Pub miljön som man inte får här i Sverige.
Det vi INTE ser fram emot är att behöva köra på vänster sida. Värst ska tydligen vara rondeller säger alla som besökt länder med vänster trafik. Börjar fundera på om man skulle ha bokat en bil med automatlåda....hmm to late.
Ska bli skönt att komma iväg trots allt pirr man kan känna i förväg. Semester är i alla fall semester.
Dela med andra:    

Kommentarer
Lotz säger:
Hej!
Jag var på Irland och körde i vänstertrafik för första gången i somras och jag tyckte mest det kändes konstigt första dagen. Jag tyckte faktiskt det var värre att svänga höger i en korsning än att köra i rondeller. Men jag hade ett stort hjälpmedel också. Jag fick låna med mej en navigator som talade om för mej vart jag skulle köra hela tiden! Hur bra som helst! Men jag hade ingen kartläsare heller. Det var nog nästan svårare att komma hem och köra högertrafik igen, för det tar man så för givet att man ska klara. Jag var på väg över på vänster sida ett par gånger efter jag kom hem! Det där är lömskt! Det går säkert bra för er också! Ha en trevlig resa!
/Lotta
Postat 2006-08-31 19:50  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet