Stöd Ukraina

Mpcs blogg

Fredag 23 Oktober 2009 - Helsingborg

skit på sensoren

Idag är det ca tre veckor sen jag lämna in min d80 för rengöring hade fått damm på sensorn. Fan också att det var nu när hösten står vacker o bjuder ut sig. I sina fina färger det börja med att det var en kille på ett annat forum som påpekade att jag hade skit på sensorn. Det såg han. Killen måste ha sett fel tänkte jag eller så har han falkögon. Jag tog några bilder ifrån ovädret i mitten av sept. och la ut några bilder för få höra om dom var bra eller vilket som var fel. Han påpekade att motiven var det inget fel på men jag hade fortfarande skit på sensorn. Mejlade till killen o fråga hur han kunde se det. Han förklarade för mig var jag skulle se på bilderna o jag då upptänkte jag fyra ca små fläckar som återkom på bilderna. Ok tänkte jag, tog fram min lilla väska med blåsbälg o duk och rengjorde där killen sa att jag skulle göra det. Sen sa han att jag skulle ta en bild upp mot solen för att se om skiten satt kvar o det gjorde dom. Jag ringde en fotokille i stan o frågade om han kunde fixa den. Ja sa han o nu är det tre veckor sen o jag saknar den mycket. Den lär inte komma förrän om ca två veckor till så jag kommer inte ut o fota. Om nu han inte kan få bort skiten så lär det bli åter till Nikon o då får jag väl inte se den på många veckor till
Dela med andra:    

Kommentarer
Du kan klona bort fläckarna.
Postat 2009-10-24 17:17  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Besöka Normandie
5 år sedan
golf på hög ni vå
11 år sedan
Madrid
12 år sedan
Ao nang
13 år sedan
Ao nang
13 år sedan