Stöd Ukraina

Fruhelles blogg

Fredag 21 November 2008 - Karon Beach

Shopping eller konsten att pruta

Morgonen bjöd på duggregn och gråmulen himmel. En bra dag för shopping med andra ord, vi hade ju lämnat tre tonårspojkar hemma som förväntar sig presenter när vi kommer hem. Vi startade med en rejält stadig frukost innan vi gav oss ut på shoppingturné. Målet är ju att få så mycket som möjligt för så lite som möjligt, sagt och gjort. Vi gav oss iväg för att hitta det vi sökte jeans och långärmade tröjor. Hur korkad kan man vara det är ju ingen som vill ha långärmat i värmen så det var inte lätt att hitta. Kortbyxor, linnen och t-shirtar i mängder, men vi har ju en decimeter snö och massa minusgrader hemma. Vi började med jeans det gick ganska bra kändes det som tre par till en kostanad av 500 spänn. Försäljaren såg glad ut när vi var klara så det var bara att inse vi är inte de som gott i vinst. Nästa besök blev thaiboxarshorts och en addidaströja, jag kämpade på min man började skämmas och jag var inte nöjd med mitt pris. Tack och hej sa vi och gick vidare... då ropar försäljaren tillbaka oss till butiken och vi fortsätter en stund till. Jag är nöjd han ser inte lika nöjd ut men jag får handla mina saker till mitt pris. T-shirtar blir nästa inköp en hel hög och vi börjar med lite smått och plockar ihop fler och fler. Man börjar känna sig duktig på shopping och prutning. Killen ser gråtfärdig ut, pappa bossen lämar oss. Killen ser uppgiven ut men jag ger mig inte, tillslut kommer vi överens om ett pris, han packar mina tröjor i två påsar och dra på att lägga i de sista. Han är bedrövad tycker nästan lite synd om honom. Jag får mina påsar och killen sina pengar jag är nöjd. Då säger killen med ett stort leende välkommen tillbaka imorgon, undrar just vem som gick med vinst det var inte jag när man såg hans leende. Det klarnade upp och vi tillbringade resten av dagen på stranen här i Karon. Vi gjorde även upptäckten att det hade hade blivit betydligt mer folk på stranden än när vi kom hit. Solstolarna var överfulla, det var svårt att hitta en ledig. När vi kom så kunde man välja och vraka, slapp att ligga kloss i någon annan det är nog högsäsong på gång.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Shopping eller konsten att pruta
15 år sedan
Snorklingstur till Coral Island
15 år sedan
Kamala
15 år sedan
Elefantridning och vattenbufflar
15 år sedan
Kata
15 år sedan