Lördag 1 November 2008 - Zanzibar
Safari pa fastlandet, sol och bad pa Zanzibar och ett obehagligt overfall.
Har nu varit pa Zanzibar i atta natter. Vi var forst i Paje och nu ar vi pa Kendwa beach. Stranderna ar kritvita och vattnet turkost, precis som ett vykort. Savanna har fatt vattkoppor (smittad pa dagis innan hon akte men det brot ut efter en och en halv vecka) men det har gatt bra anda, de har borjat torka nu sa saltvattnet kanske ar bra.
Igar var vi och tittade pa ett skoldpadds akvarium och tidigare i veckan har vi sett delfiner. annars sloar vi bara pa starnden...
Safarit var forresten jatte bra. Jag ska skriva mer om det vid annat tillfalle.
Det jag inte har berattat ar att samma kvall som jag senast skrev, kvallen innan familjen kom, sa blev jag och nagra klasskompisar overfallna efter restaurangbesoket. Fastan att vi var nio stycken sa flog tre man pa oss och forsokte ta handvaskan. Forst gick en av dom pa mig, men jag slogs och holl i min vaska allt vad jag orkade. Nar en kompis forsokte hjalpa mig gick de pa henne istallet. De forsokte skara av hennes axelrem och da blev hon knivskuren i armen. De fick inte med sig nagot och de sprang tillslut ivag. Allt var sa morkt och vi sag nastan ingenting da klockan var kring halv tio. Vi sprang efter hjalp och min klasskompis fick aka till sjukhus for att sy. Det var tur att det anda inte gick varre!
Det var idiotiskt av oss att tro att vi kunde ga hem sa sent pa kvallen. Fattigdomen gor tyvarr att manga ar beredda att gora vad som helst for pengar...
Gilla