Stöd Ukraina

Mariejohanssons blogg

Tisdag 21 April 2009 - Hurghada

sa har man kommit in i vardagslivet

ja dagarna rullar forbi fort... vaknar val vid 5 men ibland lyckas jag somna om en stund. forut jobbade jag 8-12 plus 18-21 men nu ar jag arbetslos. ska kolla ett jobb som saljare av dykkurser. tyvarr vill de att man jobbar egyptiskt varje dag helst tolv timmar.
har hittat vagen till stormarknaden med frascha grejer. fast stormarknad... var kvartersbutik ar storre.

antagligen jobbar man pa dagarna eller som nu, jag stadar lite fats jag har en stadare anstalld men han vet inte vad RENT ar sa det ar mest for att hjalpa honom ekonomiskt sa stadar jag efter honom sedan... han ar fattig o vill spara pengar till brollop. forut gav jag pengar till kyrkan men da jag inte kande mig valkommen sa ger jag heller inga pengar till dem utan hjalper istallet mahmud genom att ge han jobb.
jag handlar tvattar lite lagar mat ibland och sa ar man pa diverse restauranger o dricker kafe, pratar med de lokala handlarna o pa eftermiddagen traffar jag min tyske van joachim o tar en ol pa vart satm stalle sedan gar vi o ater billig egyptisk mat... orkar inte vara ute sa sent, ar skit trott pa kvallarna.

det ar trakigt at vara ledig och jag oroar mig for ekonomin, det ar dyrare an jag trott harnere.
skulle val kunna leva jattebilligt men da far jag skippa att umgas med folk ute....

vi hade sandstorm i helgen det var det varsta jag varit med om. affarerna stangde folk sprang in, skrap o sand fyllde luften o trangde i allt, det tog manga tvattar att fa rent haret o for att inte prata om lagenheten.

har varit pa nagra utflykter men det blir en gang i veckan.
det jobbiga ar att hitta vanliga klader just nu... det ar mest turistgrejer o jag vill ha vanliga... sedan alltid detta tjat om priset....

just nu langtar jag efter att umgas med vanner o familj... ingen kanner en har o aven om det ar nya vanner sa blir det ensamt, just for att man inte har nagra gemensamma minnen o vanner o sant
ar val i en period da jag langtar hem, men det blir lika trakigt dar....

vet inte vad jag ska beratta om livet har.... det ar i alla fall intressant... har fatt en dansk vannina o en finsk o sa har jag en tysk manlig van. han ska hjalpa mig med min open water licens da han ar dykinstruktor...

ja nu har jag ialla fall skrivit lite aven om gnistan inte finns dar idag....
hade jag bara haft min bror eller mina toser har eller nat sa hade allt varit mycket roligare... tyvarr har de varken tid eller rad att komma nu... fast jag tjatar pa dem. kanske i borjan av juni da resorna ar som billigast...
alla ni darute ha en bra vecka.... och jag ar glad att jag vagade o provade detta sa far vi se hur framtiden blir....
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet