Stöd Ukraina

Sussibus blogg

Onsdag 31 Januari 2007

Reseguider

Igår ägnades x antal timmar åt att surfa på internet och leta upp info till kommande luff. Det är ganska lagom sysselsättning när förkylningen gör en trött och slö.

Jag hittade flera bra reseguider på vagabond.se som verkade riktigt intressanta. Har inte hunnit läsa alla ännu men det lilla jag har läst verkar bra. Någon som vet andra bra sajter att hämta gratis reseguider från?

Jag forskade även lite om interrailkort. Jag har inte tänkt köpa ett interrailkort eftersom tågen är väldigt billiga i östra europa men nu såg jag att från och med den 1 april ska interrailkortet göras om. Till det bättre tycker jag. Nu får man resa i vilket land man vill eller välja ett specifikt land, det finns inte längre några zoner. Det kortet jag tycker skulle passa oss bäst är ett som gäller i 22 dagar och berättigar till 10 tågdagar. På tågdagen får man åka hur mycket tåg man vill. Men en sak undrar jag som jag inte lyckades hitta info om på finska tågsidan (http://www.vr.fi finns på svenska knapp) är hur många tågdagar räknas om jag stiger på kl 22 på kvällen och kommer fram kl 6 på morgonen. Räknas det som två dagar? I så fall är ju kortet inte så bra i alla fall eftersom jag helst åker nattåg och sparar på vandrarhems kostnader och tid.
Är det någon som har koll så blir jag gärna informerad.

Vi ska stanna ca en vecka i Kroatien i slutet av vår tågluff och bara njuta. Det lutar åt att det blir på Hvar. Det efter att ha surfat runt och efter att ha läst här på reseguiden om era erfarenheter av Kroatiens öar. Det ser riktigt mysigt ut där och det där med romantik passar mig alldeles utmärkt eftersom jag ska åka med min pojkvän. Jag har läst på flera hemsidor att Hvar är en romantisk ö.

So long,

s
Dela med andra:    

Kommentarer
Todd säger:
Vet inte om du åkt på din resa ännu men det verkar som att jag och min kille kommer att göra en ganska liknande. Har du några tips om Kroatien? Går det bra att hitta billiga privata boenden eller är det hostels som gäller? Antar att du redan vet hur det där interrail kortet funkar men om inte... Man kan påbörja en resa låt oss säga den 22/6 kl.19.00 och resa till den 23/6 24.00 det är inom samma dygn. Alltså får man några extratimmar på den förgående dagen.
Postat 2007-07-02 15:26  Anmäl
Tooticki säger:
Hvar är en helt underbar ö!! Särskilt om ni lyckas hitta en liten "egen" strand.. Bra uteliv på sommaren, bra utflyktsmål finns oxå. Hyr gärna egen båt och kör tvärs över till småöarna, eller åk med på en dagstur till ön Vis.
Postat 2007-03-20 13:43  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Läs om min resa
14 år sedan
Blogg
15 år sedan
Stress
16 år sedan
Vår i luften
16 år sedan
Dublin
16 år sedan