Stöd Ukraina

Big_bens blogg

Torsdag 11 Januari 2007

Resa i det lilla....

Hej på er ! Nytt år och nya mål.....tänkte prata lite om att resa i det lilla, att resa behöver inte alltid vara storslaget som att resa till andra sidan jorden tex. utan kan vara en liten tur med SJ. Själv tycker jag att något av det bästa är att vara på järnvägsstationer och känna den speciella atmosfären som uppstår där,med människor som anländer från främmande platser eller är på väg till någon. Luften fylls av främmande språk och dialekter. Förväntningar och glädje, sorg och saknad vid avsked, hela livet ryms på några peronger. Om möjlighet ges uppsöker jag gärna ortens järnvägsstation för att ta del av allt detta när jag är ute på någon resa. Började detta år med ett par resor tillsammans med Sj. En gick till Karlskrona. Bilvägen dit är 32 mil från Skövde. För denna resa betalade jag 192 kr för enkel resa. En annan tur gick till Göteborg,ca 15 mil med bil. Priset för detta blev 84 kr enkel resa. Sägas bör att jag utnyttjade SJ´s rabattsystem efter bästa förmåga. Men för den som har möjlighet till detta så är SJ ett billigt färdmedel,så allt är inte bara elände med SJ. Så ta er till stationen och pröva på....För egen del när jag en dröm att någon gång i framtiden sätta mig på transibiriska järnvägen och vagga iväg..... god fortsättning på det nya resåret till er alla .....
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Kina t/r
13 år sedan
Italien T/R
16 år sedan
Tio timmar kvar....
16 år sedan
Tio dagar kvar....
16 år sedan
Resa i det lilla....
17 år sedan