Stöd Ukraina

Mokazinas blogg

Tisdag 27 Juni 2006 - Sverige

Resa

Jag gillar att resa och hade tänkt ta båten till Litauen i sommar från Karlshamn. Mycket bekvämt eftersom resan till färjan är mycket kort. Hade tänkt åka med en väninna, men - Det kan nog inte bli av i sommar för hon jobbar som lärare och är alltså ledig till augusti. Jag jobbar däremot som guide med mera i sommar och är ledig först i augusti så det hinns nog inte, men jag har ett minne från Polen - ett annat "Östland" som förändringens vindar drar fram över och där trivdes vi mycket bra.
Sopot var toppen att bo i och få billiga spa-behandlingar på o trerätters på lyxhotell till budgetpris :) Två lärare kunde leva som välbetalda modeller och varför inte unna sig lite lyx ibland?
Om Litauen får vi förmodligen fortsätta drömma. De här länderna är nämnligen speciella, annorlunda trots att de ligger så nära och resan är kort, mest till havs och riktigt skön med horisonten i blickpunkten hela tiden. Det får bli en annan gång. Där är ju fina stränder så helst vill jag fara om sommarn för vinterbad på dessa breddgrader tar jag ej. Ingen valross...
Så det så!
Jeanette
Dela med andra:    

Kommentarer
Mape säger:
Var i Sopot med en Polsk väninna 1989 bodde hemma hos hennes
syster,lärorikt att få bo så och uppleva andra kulturer,skulle gärna åka
tillbaks,se förändringarna,man kan tydligen än få lite lyx för pengarna?
Postat 2006-06-27 22:11  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet