Stöd Ukraina

Yonas blogg

Tisdag 25 April 2006 - Belize

Placencia

Tillbaka online och tillbaka i Belize City efter fyra dagar i Placencia (langst ut pa en halvo i sodra Belize http://www.placencia.com/ ). Placencia var om mojligt annu mer avslappnat an Caye Caulker, formodligen beroende pa att det ligger annu mer avsides (ca 5h med buss, $20BZE).

Stranden ar for det mesta ode, och bortsett fran nagra enstaka backpackers och nagra aldre par fran USA sa ar det tomt pa turister. Blir dock lite ledsen nar jag ser roda och bla korkar fran petflaskor spolas upp pa stranden. The Global Market place.. :o(

Byn bestar av tva parallella vagar, varav den ena ar en en meter bred cementerad gangvag kallad 'The Sidewalk'. Det ar langs denna som alla hus ligger och har man forflyttar sig genom byn.

Bilvagen ligger pa 'baksidan' och anvands mest for transporter verkar det.

Jag blir lite avundsjuk nar jag tanker pa att det finns dom som faktiskt bor har..

Sjalva bodde vi pa ett hotell som hette Cosy Corner, ett stalle jag verkligen rekommenderar. Ett dubbelrum (med dusch och kabel-tv, verkar vara obligatoriskt i Belize.. :o) ) kostar $78BZE per natt.

Tyvarr var vadret, med starkt tidvatten och blast, inte gynnsamt far att aka till dom naturreservat som finns pa korallrevet utanfor, sa det blev ingen snorkling att tala om har. Hade annars stallt in mig pa att fa se Laughingbird Caye, men som sagt.. :o(
Dela med andra:    

Kommentarer
Tobbe säger:
Nu börjar man bli riktigt avundsjuk på din resa. Hoppas att du har haft det lika bra som det låter ;)
Postat 2006-04-27 13:05  Anmäl
Roy säger:
Hola hombre! Ser inte ut som Andra Långgatan precis... Läste just i GP att Järntorget är Göteborgs nya centrum fö skumrask och banditliv! Välkommen hem till det hårda livet!
Postat 2006-04-26 15:07  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Seychellerna..
16 år sedan
Så bär det snart av igen då..
16 år sedan
Så var man hemma igen då.. :o/
18 år sedan
Placencia
18 år sedan
Caye Caulker (igen)
18 år sedan