Stöd Ukraina

Fredde25s blogg

Lördag 19 Juni 2010 - Turkiet
Resealbum: Pegasos World

Pegasos World.

Alla har vi ju en bild av hur vi vill att vår semester ska se ut. Denna bilden varierar ju givetvis beroende på intressen och personlighet.
Men gemensamt önskar vi nog fint väder, avkoppling och att ha roligt.
Vi är familjen som fick chansen att utforska Pegasos World i Turkiet.
Om vi ställer just Pegasos World mot vår semesterbild så kan vi nu dra slutsattsen att det är som att hänga upp en Ikeatavla bredvid en tavla som barnen har ritat.
Ett hotellkomplex som pumpar ut mat,dricka och aktiviteter i en rasande fart. Det händer någonting överallt och hela tiden men komplexet saknar gemytlighet och personlighet.

Man kan ju inte sticka under stolen med bekvämligheten att barnen springer och hämtar mat och dricka när det behagar dem eller köra ett vattengympapass före lunchen men pulsen, tempot och ljudnivån slipper man inte undan. Att stiga upp 06.30 på semestern för att paxa solstol existerar dock inte i vår semesterbild.
Tjejerna har stortrivts här och ett stort plus till reseguiderna på Nazar som gör ett väldigt bra jobb.
Maten har överträffat alla förväntningar med en bra variation och en välkomponerad buffé.

Poolen är på hela 10 000 kvm och pooltempen ligger på underbara 28-30 grader. Det finns stora partier med väldigt grunt vatten där småttingarna kan plaska o leka.

Hotellets strand får ett stort plus i kanten.
Gratis solstolar mat o dricka finns alltid tillgängligt på stranden.
Det finns även ett bra utbud av vattenaktiviteter såsom parasailing,vattenscootrar,bananbåt,surfing och volleybollplan.

Gillar man att spela tennis så är det en god idé att ta med sitt eget rack då du har fri tillgång till hotellets tennisbanor. Vill du hyra rack och bollar så kostar detta 100 SEK per dag.

För er som har en inbokad resa till Pegasos World och kommer att anlända till hotellet mellan 16.30 och 18.00 så vill vi höja ett varningens finger. DET SERVERAS INGEN MAT under denna tidsperioden.
Se till att ha med något att äta eller kontakta researrangörerna.

På återseende.

http://www.reseguiden.se/minsida/fredde25/bilder
Dela med andra:    

Kommentarer
Fredde25 säger:
Hallå Jokke.
Du missade nog poängen!
När du reser med barn så utsätts de för stress och matas konstant med nya intryck vilket gör att hjärnan arbetar på högvarv.
Vid full hjärnaktivitet förbränner den ensam hela 40% av blodsockret och genomströmmningen av blod ligger då på 3/4 liter/minut. Detta leder ju i sin tur till att barnen blir hungrigare ( fortare än vanligt ) och det är inte alls kul att resa med hungriga barn.
Att inte har ätit på 5 timmar och dessutom behöva vänta 1-1,5 timmar till är ingen bra start på semestern!
Mina barn behöver inte svälta trots att halva jordens befolkning gör det och genom att vara Haiti faddrar till 2 barn så drar vi vårt lilla strå till stacken!
Mätt mage= gott humör!!!!
Postat 2010-07-15 05:57  Anmäl
Camino säger:
Jag håller med om att 'all inclusive' är bekvämt, men saknar personlighet. Jag tänker inte välja det igen innan jag blir riktigt gammal. Det tar bort lite av doften från resandet. För den som har barn eller gamla är det dock perfekt och jag kan rekommendera Creta Princess på Kreta med fritidsresor.
Postat 2010-06-30 10:38  Anmäl
Jokke76 säger:
Vet inte om jag ska skratta eller gråta för att Ni inte får mat mellan 16.30-18.00.
1 timma 30 min. Mer än halva jordens befolkning svälter varje dag, men Ni får ingen mat just då.
Ta en drink i baren istället.

Jodå har varit själv på många all inklusive.
Postat 2010-06-28 12:48  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet