Stöd Ukraina

Thowes blogg

Söndag 14 Februari 2010

PANGLAO

NU HAR VI VARIT HAR I 4 DGR OCH NU BORJAR MAN BLI MANNISKA IGEN,, Vi alla 4 var helt sluta eftersom vi stack direkt, till färjan som skulle ta oss över till Bohol, man e ganska mör efter varit i gång i ca 20 timmar och färgan var ca 40min försenad, en massa människor som skulle över och redan då märkte man att orginisation fanns det inte så mycket av. MEN VÄL FRAMME! ar allt fantastiskt,,kan tanka mig att det ar som Thailand for 20ar sedan, underbart vid havet och vart boende pa Cheerys home ar jatte bra, rent och fint, mycket bra mat.
Reste in till Bohols köpcenter en dag, där det fanns massa billigt och bra att shoppa, får verkligen mycket för pengarna,,tyckte faktiskt att det var lungnare och bättre att shoppa där än på SM i Cebu som vi avslutade vår resa med,,Ahlona Beach som sagt var väldigt fint när man gick till vänster en bit, Min man och dotter var på tupp fäktining en söndag ,,själv hade jag ingen lust att se djur döda varandra,,men det är en national sport där.
Vi stannade 10 dagar och gjorde en utflykt till Lobock river, tarsiererna och den enorma ormen(guiden där var mer spännande än ormen) Dock var väl flod turen det man minns mest av.Men en fantastisk natur fick man under bilturen.
Kändes inte så trevligt när man började få en inblick i hur det hela funkade,,vakter överallt, alla hotellen hade egna vapen för att EV kunna skydda sig,,,,,händer väl inte något så ofta, men man e ju van skyddade sverige.Men allt lungt och skönt ändå!
Solen tar en massa,,,ojoj, vid målnig dag så va man kräfta, vi som dock e vana massa sol fick känna av lite solsveda men men vad gör det.Underbara människor hade vi runt oss och en del kommer vi hålla kontakten med, folket på panglao har det lite bättre än vad vi märkte på Bantayan som vi nu ska ge oss av till.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Bantayan Iland
14 år sedan
PANGLAO
14 år sedan