Stöd Ukraina

Mjbs blogg

Måndag 2 Juli 2007

Packar o fixar..

Ja, i natt åker vi då till Holland. Eller rättare sagt, då lämnar Cissi, Jacke, Ellen, Olivia och jag Borås och beger oss i Cissis bil på en ca tre timmars färd ner till skånska Staffanstorp. Väl där ansluter vi oss till resten av skaran som vi ska färdas i buss tillsammans med hela vägen ner till Holland. Tror bussen gick ca 06.15 ifrån Staffanstorp.

Vägen vi åker är något såhär:

Från Staffanstorp via Malmö för färd nerför Öresundsbron. Kör genom Danmark till en färja i Rödby. När vi väl är i Tyskland kör vi ner via Hamburg och Bremen och fortsätterr mot den Holländska gränsen. Sen i Holland kör vi vidare några mil tills vi någon gång på kvällen kommer fram till hotell NK Koningshof (http://www.hotels.nl/veldhoven/nh/) ligger i Holländska Veldhoven. Det är där vi i dubbelrum kommer att bo under vår vistelse. Jag ska bo med Ellen! :-) Det kommer nog bli alla tiders!

Sedan på morgonen så tar vi vår buss till tävlingshallen och staden Hertogenbosch där vi tillbringar dagen. Och efter varje händelserik dag tar vi samma buss tillbaka till hotellet och Veldhoven. Förutom den 4 juli, då jag och Ellen har bestämt att vi på kvällen ska fira U.S.As nationaldag på vårat hotellrummet. Vad bra att jag skrev det, kom precis på att jag måste ladda ner deras nationalsång på mp3:n. Vi har ju tänkt att sjunga denna också, hur det nu kommer gå. Haha!

Sedan på morgonen den 9 juli sätter vi oss åte ri vår buss, som vi nog vid det laget blivit väl bekant med, och sättar kurs hemåt igen. På hemvägen kör vi ut ur Holland till Tyskland och styr mot vår färja som avgår i Puttgarden. När vi väl är i Danmark så tar det ungefär en timme tills vi återser Öresundsbron och "strax" därefter är vi åter i Staffanstorp. Och när vi är i Staffanstorp tar Cissi, Jacke, Ellen, Olivia och jag o förflyttar våra resväskor ifrån bussen till Cissis bil och påbörjar en ytterligare tre timmar lång färd hem till Borås igen.

Denna vecka kommer nog att bli alla tiders underbaraste vecka, det hoppas jag verkligen! Hade ju grymt kul med nästan samma gäng i Rom, så här kommer en liten uppföljare. Den här gången är det ju iaf. stört omöjligt för Cissi att slänga våra hemresebiljetter eftersom vi inte behöver några biljetter, så jag hoppas och tror inte att det kommer bli några liknande situation som i Rom. Hahahahahahahahahahaha!

Ellen i sin tur kommer ju med all säkerhet få återse Purple Prince och inte desto mindre sin idol Jean Michelle. Cissi kanske får åter span på någon lockhårig spanjor eller liknande. Jacke, tyvärr är nog inte din Japan med världens snyggaste frisyr på besök, men skam den som ger sig! Det finns säkert något annat ögongodis för dig där! Och Olivia, det finns ju säkerligen gott om fransmän som du kan prata med medan jag sitter & är avundsjuk över att jag inte kan prata franska. ;-) Och jag.. Maria, tja.. tyvärr är nog inte Lille Mannen där och får mig att gråta och rysa när han stannar hela mitt hjärta under sin perfekta fyra illusion. Men jag kommer nog säkerligen ha det fantastiskt kul ändå. Med all säkerhet, jag menar receptet på hela summan av kardemumman kan ju bara inte gå fel!

Vi ses i natt tjejer! Och.. bara så ni vet, passagerarplatsen i framsätet är MITT. Jag åker ju trots allt en 20 minuter mer än vad ni gör eftersom jag hoppar på i stan och åker hela vägen ut till Fristad och till Er. ;-D

Take care,
Dela med andra:    

Skriv kommentar