Stöd Ukraina

Burtonemmas blogg

Onsdag 13 Maj 2009

På arbetet

Sitter på jobbet och arbetar på min manual till maskinen som jag annars står och skruvar på. Rätt skoj med lite variation när man annars går i blåställ.
Just nu har jag lite kafferast så jag passar på att skriva en rad här. Några månader efter en resa börjar man bli sugen igen på att ge sig i väg. Men det är pengarna som tryter för tillfället. Har gått åt en del när man har eget hushålle. Men ska inte klaga ändå. På ett år lyckades jag att besöka 10 länder. Inte så himla dåligt tycker jag när det inte ens var inom jobb. Senaste resan var i Thailand nu i vintras. 3 veckor sol och bad, underbart. Fast det var ju ett tag sedan så nu börjar det ju suga lite i resetarmen :).

Sitter och spekulerar på lite resor, men kan inte riktigt komma fram till vart jag vill. Har tagit två veckor semester i sommar som ja tänka spendera här hemma med lite surfing, grillning och vara allmänt social med vänner och familj. Sparae resten av veckor till höst och vinter. två veckor sol och en med massa snowboardåkning eftersom att det inte blev något sådant i år.

Men vad för land ska man luska ut?
Har vart lite inne på Costa Rica, Madagaskar, USA. Det får vara ett land som man inte behöver flera månader att utforska, för det finns det tyvärr inte tid till just nu.
Kan blir det någon weekendresa till någon storstad med. Har kommit på det att jag har ju inte varit i så många storstäder. Finns en hel del mysiga som jag skulle kunna tänka mig att besöka. Vi får se, vi får se.

Jaja, jag får väl luska vidare.
Det är ju trotts allt hyfsat fint väder här hemma, får njuta av det så länge :).
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

På arbetet
14 år sedan
Reunion
15 år sedan
Dags igen
15 år sedan
EN månad kvar
16 år sedan
reseguide Goa och Mumbai
16 år sedan