Stöd Ukraina

Stephansdotters blogg

Måndag 1 Februari 2010 - Eskilstuna

Och resan går till...

Jag sitter i min lilla lägenhet i Eskilstuna och ser ut genom fönstret. Det har börjat bli plusgrader och barnen leker och tjoar i snön. Jag märker dem knappt för det enda jag kan tänka på är att ge mig ut och resa.

Jag planerar en resa till Bergen runt påsk. Av någon anledning har jag aldrig varit i Norge och skämms nästan. Jag är övertygad om att jag skulle älska naturen. Jag har två vänner som bor där som jag vill hälsa på.
Den andra resan i mitt huvud går till USA med Nashville som första stopp. En kär vän till mig flyttade dit och gifte sig för några år sedan. De fick barn och jag har lovat att spara allt jag kan för att kunna komma och hälsa på snart. Men jag tänkte inte stanna bara i Nashville. Jag vill resa vidare till San Francisco och en annan god vän. Där funderar jag på att ytterligare bättra på mina skribentkunskaper med att läsa en kurs i reseskrivande. Jag vill stanna i några veckor och hinna uppleva USAs västra kust mer än bara San Francisco. Jag är alltid öppen för en road trip;)

Jag reste till Rio De Janeiro själv för några år sedan, jag bodde då hos en familj i flera månader.
Att resa själv kan tyckas tråkigt, inget att dela upplevelserna med. Men det är just vad man får, en massa olika människor att dela med samtidigt som man växer som människa.
Jag vill självklart ge mig ut och resa med min sambo också, men vissa resor vill jag och behöver jag göra själv.
Vi kom nyligen hem från en resa i södra Frankrike och norra Spanien, men jag kunde inte se mer fram emot nästa resa.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Norge x 2
14 år sedan
Bokat påskresan!
14 år sedan
När & Fjärran-erbjudande
14 år sedan
Och resan går till...
14 år sedan